Kolikk og blod - burde jeg ringt?

Imsa

Betatt av forumet
Jeg har hatt forstoppelse i to uker, men fikk i går akutt diaré med kraftige kolikksmerter. Den første halvtimen rant det som klarte å komme seg forbi forstoppelsen ut (sorry detaljer), og blandet med luftsmertene gjorde det så vondt at jeg holdt på å kaste opp. Men siden 20-tiden i går har det bare kommet ut blod. Det gjør ikke vondt, slik jeg tenker at hemoroider gjør, det er bare er konstant press av luft i tarmen, og når jeg går på do fordi jeg tror det er mer diaré, renner det bare blod ut. Jeg har ikke ringt legevakten fordi jeg hadde uansett ikke klart å komme meg dit med smertene, men burde jeg ringe fastlegen i morgen? Har noen opplevd noe lignende, og kan det være farlig for fostret? Det har ikke kommet blod forfra, men det er jo ikke så lett å skille tarmsmerter og evnt. Livmorsmerter, tenkte jeg...

bettimor skrev:
Ring fastlegen for silkerhetskyld du :-)

enig

Enig med di andre, ville ringt legen.

Tror det er smart å ringe lege, hørtes ikkje kjekt ut :(

Uff, jeg r så redd for at jeg skal virke hysterisk og masete... Prøver å tenke på om jeg ville ringt hvis jeg ikke var gravid, men klarer egentlig ikke finne svaret på det. Fikk tilslutt endelig duppet av litt kl 05. Prøver å spise frokost nå, fortsatt enormt mye trykk i tarmen og øm i magen, men ikke noe dotrang eller blod foreløpig...

Ring legen. Har opplevd det samme en gang. Det skal ikke renne blod, så det må du få undersøkt.

Hvordan går det..? Har du snakket med legen..!!??små bekymret for deg...

Har vært hos legen nå. Hun tok blodprøver og avføringsprøve, men trodde at det muligens skyldtes at jeg hadde hatt forstoppelse så lenge. Blodet kunne skyldes hemoroider i tarmen, som ikke trenger å gjøre vondt selv om de blør. Men siden jeg ofte er dårlig i magen (dog aldri så ille som dette), skal hun også da flere tester i tilfelle det skyldes Chrons eller andre betennelsessykdommer i tarmen. Godt å endelig ha en fastlege som tar meg på alvor, tidligere har det alltid stoppet med en blodprøve på legekontoret som ikke viste noen ting. (og da er man jo nødt til å være frisk, sant?) Men jeg fikk også overtalt henne til å prøve å finne fosterlyden, slik at jeg kunne slippe å bekymre meg for det iallfall. Og vi klarte å høre den på første forsøk:)

Så flott å høre at du har fått deg en skikkelig lege:) å bra det ikke var no værre:)

Back
Topp