Før dere skal begynne med noe endring av kosthold bør dere snakke med lege først.
Det at de minste bare er rolige ved puppen er i og for seg ikke unormalt, men intens gråt ellers kan være tegn på noe annet dog. Har dere prøvd mye med mme/flaske? Noen reagerer med ekstra magesmerter på mme og de svelger ekstra med luft pga flaske, så noe kan bli verre av det og. Vanskelig å si egentlig, siden normalspennet og er stort. Min var ikke ekstremt urolig, men kunne aldri ligge alene. Var roligst ved amming og ved å ligge i bæresjalet, så når jeg ikke kunne amme konstant puttet jeg lille rett i bæresjalet etter amming, så sovnet han godt slik at jeg fikk vært på do, spist, turet hund etc. Da pleide han å sovne så godt at jeg fikk lurt inn en dupp og

Var mye alene de første ukene så hadde ingen avlastning. Det er også lettere å få ut lufta når man er i oppreist posisjon, særlig med beina godt innunder seg slik de får i ergonomisk bæretøy
Hvordan føler du melkeproduksjonen din er? Har du mye melk/spreng? Overproduksjon kan gi urolig baby. Hvordan er babyens tissebleier og avføring? Lite melk kan gi lignende symptomer som overproduksjon og sånn på babyen. Noen ammestillinger er bedre for å redusere luftsvelging enn andre, noen mødre har sterk utdriving som og gjør at det svelges mye luft. Er det mye gulping?
At det romler mye i magen kan og være normalt, i magen jobbet ikke fordøyelsessystemet til babyen, de fikk kontinuerlig næring og kjente aldri sult, så de første ukene etter fødsel må magen og tarmene lære seg å jobbe, og fordøye mm kan være «vanskelig nok» i starten, så det er derfor mme kan rote det til enda mer sånn sett. I tillegg er sultfølelse uvant for babyen, slik at mange derfor vil ligge ekstra mye på puppen. Amming er også smertestillende for babyen, så i tillegg til mat, trygghet og trøst er det ikke uvanlig at puppen løser alt.
Ikke hatt melkeproteinallergi på min selv, men symptomene kan være veldig varierende avhengig av hvor alvorlig allergien er. Så greit med en prat med lege sånn sett, dessverre er ikke alle leger så gode på det. Refluks er og verdt å ha i bakhodet, de trenger ikke gulpe mye for å ha refluks, men kan ha såkalt stille refluks, slik at det blir ganske likt halsbrann liksom. Veldig ubehagelig.