kolikk (litt lang)

Trine83

Forumet er livet
Da har jeg vært hos kiropraktoren med Julie i dag. Ser ut som hun har kolikk[&o]
Har hatt så mye luft i magen. Må ha gitt henne sukkevann i flere dager nå, og det har hjulpet på smertene hennes. Har vært helt grusomt på det værste når hun skriker.Som om hun holder på å kveles[:(][:(] Blir så veldig lei meg, når jeg ikke får trøstet henne og ingenting hjelper[:(]
Håper inderlig at disse timene hjelper og at Julie slipper å ha så vondt mer.Stakkar lille engelen min[:(] 

Skal tilbake på onsdag til neste time, og da skal hun sjekke et eller annet bak i munnen hennes.
Kan kanske hjelpe med at hun kan ta tutten, for hun brekker seg når vi prøver å gi den til henne.

Noen andre som har liknendes problemer?

Er heldigvis ikke plaget med noe kolikk her, men ville bare gi deg en stor trøsteklem...[:)]

Uff så kjedelig, men håper timene hos kiropraktor hjelper[:D] Men bare lurer, hvordan vet de det er kolikk? er det skriking over mange timer eller kan de ha kolikk når en har mye mageknip og skriker i perioder? min lille gutt har vært litt urolig i det siste og jeg ser han har vondt i magen, men han roer seg som regel når han får rapt litt, er så redd han skal få kolikk......

huff, håper det hjelper med kiropraktor!!

Men jeg lurer litt på..

hvordan kan de få kolikk egentlig?? [:-]

min første datter hadde natt-kolikk og det hjalp mye å gå til kiropraktor! [:)] hennes problem var at hun hadde fått noen nerver i klem i nakken, som hadde med fordøyelsen å gjøre, da hun ble tatt med sugekopp. håper det hjelper for deg og! [:)]

Jeg leste litt om kolikk på lommelegen. Tegn på kolikk at barnet skriker voldsomt, trekker beina opp under seg,skjærer grimaser, spreller og fekter.Skrikingen opptrer gjerne etter måltid og særlig om kvelden og tidlig natt. Magen romler og være utspilt og det kan komme luft, men magen kan også virke normal.

Periodevis skriking med full styrke mer enn 3 timer per dag,oftere enn 3 dager per uke.

Mye av dette stemmer med Julie. Normal skriker et spedbarn fra 15min opptil 1 time per dag.
Julie skriker i flere timer per. dag.  Forklarte det som det var til kiropraktoren og hun mente det hørtes ut som om det var kolikk hun hadde.
Fikk ikke med meg alt hun sa, for hun snakket mens Julie skrek[8D]

Høres ikke ut som kolikk hvis han roer seg etter en rap[:)] 

Vært litt plaget av magevondt/luftsmerter her, men heldigvis hjelper det veldig når vi bærer ham. Vil lissom ikke kalle det kolikk, for det er vel verre... Han skriker bare når vi legger ham ned igjen, også litt innimellom når han får knip. Ikke alltid han vil ta sutten når det er som verst, da brekker han seg akkurat som tulla di. Men suger fint på den når det ikke er så ille vondt. Prøv å ta litt sukkervann på den for at hun skal skjønne det kanskje? (Hvis hun ikke tar sutten i det hele tatt.) Det gjorde de med Ludvig på sykehuset når de skulle ta blodprøver av ham. Før det bare spytta han den ut igjen... Lykke til ihvertfall! Er ikke moro å se de har det så vondt...

PS! Mamma mente Ludvig har sopp og at det bidrar til luftsmertene fordi kroppen ikke klarer å fordøye maten skikkelig. Er veldig hvit på tunga og det tyder jo på sopp, så hun skulle kjøpe en sånn tarmbakteriekur til ham på helsekosten. Kommer tilbake med resultat når vi har prøvd det! Håper det hjelper, nå bruker vi Minifom (fås respetfritt på apotek) som nødløsning, men er jo litt styr med det da, for da må han jo få det før hvert måltid... Det hjelper da ihvertfall, så er kanskje verdt et forsøk for dere også? Man blir jo ganske desperat når kroppen skriker etter søvn og de små bare skriker og skriker...

Ja, får prøve det[:)]Får se om kiropraktoren hjelper først[:)]
Tror det har hjulpet litt faktiskt, i går skrek hun en del, men det gikk an å trøste henne mens vi går rundt og "hopper litt"  med henne rundt i stua og ammer henne hele tiden når hun er våken. Ga henne sukkervann på kvelden da, slik at hun kunne slappe av å sovne skikkelig til leggetid.
Bæreselen var et veldig bra kjøp. Hopper jeg rundt med henne i den er hun helt rolig, men jeg må bevege meg hele tiden[:D] 

Sukkervann på tutten må jeg også prøve.

Takker så mye for råd[:D]

Håper kuren hjelper for lille ludvig[:)]

Hvor gamle var barna deres når de fikk kolikk? Petter gråter nesten aldri, men jeg ser jo at han strever veldig med lufta på natta.. Er redd det kan utvikle seg til kolikk.. Leste en plass at det gjerne startet rundt 2-4 ukers alder.

Ellers vil jeg sende deg en trøsteklem, Trine23, og jeg håper du får god hjelp. [:)]

heisann, jeg ville bar gi deg en good klem og si at jeg vet akuratt åssen du har de , oddvar hadde de da han var mindre,, og de er heelt grusomt,  føler at ingenting hjelepr.. men vi hadde god erfaring m kiropraktor, var veld der ca 5  ganger over 2 uker og da var han bedre..
har du prøvd minifom mot luftsemrter ???
de kan jeg anbefale, de hjalp oss veldig.,, fåes kjøpt enten på apoteket eller hos noen som har medisin utsalg i butikk;)
håper de hjelper....
er veldig frustrerende å høre på intens barnegråt i fler timer

Lykke til;)

Back
Topp