Kolikk/kolikksymptomer

Jannee

Blir kjent med forumet
Hei, er det flere som sliter med barn med kolikk/kolikksymptomer?

min datter gråt og gråt store deler av dagen da hun var rundt 4uker. Var også en del urolig før dette, men gråten var da ikke så intens. Jeg kunne tydelig se at hun hadde vondt. Ble rød i ansiktet, krøket seg og knyttet nevene. Skrek så hun måtte hoste noen ganger og var trøstesløs.

Tok henne med til lege for å utelukke noe annet selvfølgelig.
Jeg har lett etter tips og råd på Internett og kom over «Semper Dråper» og spurte legen om vi kunne prøve dette. (Det er ikke et legemiddel men et kosttilskudd med melkesyrebakterier som man får kjøpt reseptfritt på apotek) legen sa vi godt kunne prøve det. Dråpene er anbefalt som tiltak ved kolikk av Norsk Barnelegeforening på helsenorge.no

Etter å ha brukt dråpene i 6-7dager er det som å ha fått en ny baby i hus! Vet jo ikke om det er dråpene selvfølgelig eller om det er tilfeldig. Hun gråter sjelden, får ut promp og bæsj mye lettere! dette har vart i 3,5 dag nå og håper det vedvarer❤️

Både mor og barn har det mye bedre nå!

Storesøster hadde kolikksymåtomer. Hun var litt større når det startet og det varte en mnd. Da funket ikke dråper og hun måtte ligge på brystet vårt for å finne roen. Plutselig løsnet det. Virket som stress og magevondt

Her har vi kolikk baby! Begynte da han var rundt to uker. Da begynte vi med Semper dråper, å d funket fint i tre fire uker så synes jeg d dabbet av. Så vi gikk over til minifom for en uke siden snart, og synes d fungerer enda bedre :) Men om vi har en ny baby, vet jeg ikke. Han er fortsatt urolig men hyler ikke i ett strekk lengere.

Back
Topp