Kolikk!!kiropraktor?

MagicaPia

Forelsket i forumet
Dere med kolikkbarn,og som prøvde kiropraktor,
funket det?
kom gjerne med andre tips også.
takk:)

Ja, det fungerte flott. Manuellterapaut er gratis for babyer og kan hjelpe dere med det samme. De er spesialister på slik behandling, og det går raskere å få time der. 

hva gjør en manuellterapeut i forhold til en kiropraktor da?
og blir de kvitt kolikken elr hvordan hjalp den til dere?
hun er bare 6 dager,men hun plagdes med luft og smerter allerede første natten,så dette kan bli 3 lange mnd..

ORIGINAL: MagicaPia

hva gjør en manuellterapeut i forhold til en kiropraktor da?
og blir de kvitt kolikken elr hvordan hjalp den til dere?
hun er bare 6 dager,men hun plagdes med luft og smerter allerede første natten,så dette kan bli 3 lange mnd..

Manuellterapauten har spesialkompetanse på å behandle babyer. Min ble helt frisk etter 3 behandlinger. [:)]

En manuellterapeut er en fysoterapeut med videreutdanning. De fokuserer mye på samspill mellom muskler og skjelett, og ser etter låsninger både i bløtvev og ledd. En kiropraktor er mest fokusert på låsninger i skjelettet.
En manuellterapeut er ikke nødvendigvis spesialist på små barn, det er ikke det som ligger i tittelen. Den spesialiseringen er noe de kan tilegne seg undervegs i etterutdanningen.

Ellers vet jeg at mange har hatt suksess både med naprapat og osteopat for å bedre kolikksmerter.

men hva fysisk gjør de med babyen?
knekker de opp låsninger elr?

ORIGINAL: MagicaPia

men hva fysisk gjør de med babyen?
knekker de opp låsninger elr?

Om de finner låsninger i skjelettet, så kan de knekke det opp ja.
De finner fort ut som det er låsninger i muskel eller skjelett, og de vet godt hva de holder på med. Det høres veldig vondt ut akkurat i det de knekker, men det er ikke det. Og det er utrolig behagelig etterpå. Smertene slipper tak omtrent med en gang!

okey,da tror jeg vi må prøve det. snakket med en manuellterapeut å
kunne få time på tirsdag,men det er jo så lenge til!
det er så forferdelig å se hvor vondt hun har det:(

Vi prøvde *hold-deg-fast*:
- Kiropraktor (2 behandlinger)
- Soneterapi (1 behandling, men fikk opplæring i hvordan å gjøre det selv, så gjorde det morgen og kveld i over 1 mnd...)
- Manuell terapeut/osteopat (6 behandlinger)
- Sviskesaft (fikk sinnssykt mye mer luft, så kan ikke si det var så lurt...)
- Minifom (velger å tro at det fungerte litt hvertfall, for kuttet det ut i to dager, da ble hun mye verre)
- Amme-te

Min konklusjon er at ingenting hjalp nevneverdig... Hun sluttet helt plutselig å skrike da hun var 3 mnd og 3 dager, tror rett og slett hun vokste det av seg. Er fortsatt endel plaget med luft, men på ingen måte så ille som det var tidligere.

men merket dere noe etter første behandling?
ble det litt bedre eller ble det plutselig bedre etter 3-4 behandlinger?

ORIGINAL: *Sommerbabyer*

Anbefaler manuell terapeut jeg [;)] Super fornøyd med behandlingen vi har fått der [:)]

ORIGINAL: *Sommerbabyer*

Anbefaler manuell terapeut jeg [;)] Super fornøyd med behandlingen vi har fått der [:)]

Sign. Vi var og kjempe fornøyd med behandlingen som vi fikk på Nora. Hun hadde Kiss/kidd.

*dytter litt på denne*

Back
Topp