kolikk barn

peggy

Gift med forumet
flere som sliter meed kolikk barn?? her har de gått i ett siden fødselen.. fram til sist mandag da tok vi han med til kiropraktor... etter 2 behandlinger ble han bedre.. medn de siste døgnet har vært helt ilel igjenn[:@][:@]
forferdelig tungt å ha et ban som skriker og skriker.. skal aldrig ha et barn til..
og tror jeg må begynne å jonbbe litt igjenn snart, vurderer de sterkt.. blirt GAL av å være hjemme.. når han ikke roer seg.. fler som har de på denn måten ?????

Uff!!! Stakkars!! Nei, har det ikke slik selv... Er det ikke noe som hjelper da?? Kun kiropraktor ? hmmm...

Her har vi ikke så mye skrik, men jeg vet om flere med godt resultat av behandling hos kiropraktor. Håper det hjelper for dere også! Lykke til![:)]

Hei Peggy.

Markus har ikke kollikk, men min lille bror hadde det da han var baby.
Det startet da han var ca 4 uker og han skrek omtrent natt og dag.
Mamma og Pappa tok han med til kiropraktor, og for han hjalp det med en behandling. Gutten gråt ikke mer, det var deilig å kose med han igjen da.
Vet også at han fikk ( iforkant av kiropraktor møtet) minifom.
Kan jo hende at det er noe for babyen din, eller prøv å massere han under fotbladene og på tærne, det har jeg også hørt skal hjelpe. Hva med et godt temperert bad når det er som værst?
Bare noen forslag, lykke til [;)]

Jeg har samme problem som deg. Vår lille Mathias er to måneder nå og har hatt kolikk siden dag 1. Det hele begynte på barselavd. der jeg gikk runde på runde rundt i korridorene for ikke å holde de jeg delte rom med våkne. Vaktansvarlige tok han et par timer hver natt men så måtte jeg ta han selv.

Mathias skrek nesten 24 timer i døgnet. Vi har vært på to kiropraktorbehandlinger og han har blitt berde i den grad at han ikke lenger har panikk-skriking, men vanlig gråting. Han holder fortsatt på bortimot 20 timer i døgnet. Som deg ser jeg frem mot 3 måneders alderen..

Tips mot kolikk som jeg kan dele:
-Kiropraktor
-Sukkervann
-Minifom (kjøpes på apotek reseptfritt)
-Grape Water (usikker på om man får tak i det i norge)
-Fenikkel te (kjøpes på apotek)
-Pakk babyen godt inn... med godt mener jeg at bare hodet skal være utenfor teppet. dette roer barnet. Når (hvis) han sovner kan du løsne på teppet.
-Ta rumpeballene FORSIKTIG fra hverandre. Dette kan hjelpe dem til å prompe og dermed minke mengden luft i systemet. Merk: FORSIKTIG!!!!!!!

Ellers... ha trøst i at det er flere av oss der ute. Jeg tenker på deg i søvnløse stunder. DDet vil bli bedre.. og de fleste tilfeller av kolikk gir seg ved 3 måneders alder... Barnelegen min sier også at dersom du har hatt et kolikkbarn, vil man ikke få det neste gang. Da blir det bare en kose-baby på oss!!!! (lov å tro på det ikke sant???)

En annen trøst er at de fleste sier at kolikkbarn blir VELDIG snille når kolikken gir seg.. Lov å tro på det også ikke sant???

Lykke til... Vi må bare holde ut litt til...

ORIGINAL: Baloo

Jeg har samme problem som deg. Vår lille Mathias er to måneder nå og har hatt kolikk siden dag 1. Det hele begynte på barselavd. der jeg gikk runde på runde rundt i korridorene for ikke å holde de jeg delte rom med våkne. Vaktansvarlige tok han et par timer hver natt men så måtte jeg ta han selv.

Mathias skrek nesten 24 timer i døgnet. Vi har vært på to kiropraktorbehandlinger og han har blitt berde i den grad at han ikke lenger har panikk-skriking, men vanlig gråting. Han holder fortsatt på bortimot 20 timer i døgnet. Som deg ser jeg frem mot 3 måneders alderen..

Tips mot kolikk som jeg kan dele:
-Kiropraktor
-Sukkervann
-Minifom (kjøpes på apotek reseptfritt)
-Grape Water (usikker på om man får tak i det i norge)
-Fenikkel te (kjøpes på apotek)
-Pakk babyen godt inn... med godt mener jeg at bare hodet skal være utenfor teppet. dette roer barnet. Når (hvis) han sovner kan du løsne på teppet.
-Ta rumpeballene FORSIKTIG fra hverandre. Dette kan hjelpe dem til å prompe og dermed minke mengden luft i systemet. Merk: FORSIKTIG!!!!!!!

Ellers... ha trøst i at det er flere av oss der ute. Jeg tenker på deg i søvnløse stunder. DDet vil bli bedre.. og de fleste tilfeller av kolikk gir seg ved 3 måneders alder... Barnelegen min sier også at dersom du har hatt et kolikkbarn, vil man ikke få det neste gang. Da blir det bare en kose-baby på oss!!!! (lov å tro på det ikke sant???)

En annen trøst er at de fleste sier at kolikkbarn blir VELDIG snille når kolikken gir seg.. Lov å tro på det også ikke sant???

Lykke til... Vi må bare holde ut litt til...

Så fint skrevet! Ble rørt jeg!

Har ikke kolikkbarn selv, kun en super-fiser av en baby [:D], men samboeren min var et kolikk barn av verste sort når han var liten. Systemet stoppet helt opp og var såpass ille at han hadde plager helt til han var 6mnd faktisk, men etter det var han visst kun et eneste stort smil så stemmer nok det baloo skriver!

Back
Topp