Svar på tråd

En slags påminnelse for meg selv

Dagen i dag har vært en litt trøblete én. Vært hjemme alene med datteren hele dagen, og da kan det bli litt slik. Har også ledd og tullet masse, så det har vært en fin én, også.:Heartpink Tenkte uansett jeg skulle lage meg en liten positiv påminnelsesliste på hvorfor vi ønsker en til - noen viktige, andre bare positive;

• To søsken som får ha hverandre gjennom oppveksten, og når vi blir gamle/dør (har ingen familie i nærheten)
  • To som deler bakgrunn og minner fra oppveksten
  • De kan leke sammen, og ikke alene eller kun med oss i hverdagen
  • Å føle oss mer "komplett" som familie - har alltid sett for meg en familie på fire
  • Datteren blir stadig større og mer selvstendig, og vil minst være 3 år før en ev. neste kommer
  • Å få bære frem et barn igjen - fantastisk følelse
  • Spenningen rundt det å ikke vite "hvem" som ligger i magen
  • Mer forberedt på hele prosessen
  • Mer forberedt om jeg igjen skulle få panikkangst under svangerskapet
  • Har det aller meste av utstyr og klær fra før, så man slipper store innkjøp
  • Besteforeldre har stilt opp som bare det, tross avstanden - og de kommer til å bli i ekstase om det kommer et barnebarn til
  • Å finne frem miniklær og babyutstyr igjen
  • Har en fantastisk mann og et sterkt forhold

Tross mye negative erfaringer med første, ønsker jeg å få oppleve det hele en gang til - har heller aldri følt meg så flott som da jeg var gravid :joyful: Husker jeg savnet magen en god stund i etterkant. Den tre dager lange fødselen var en annen sak, men var nok noe uheldig (slet med arrvev som ikke ville gi etter pga. konisering), og er naiv nok til å tro at det kan gå bedre neste gang.:thumright Har også litt erfaring i bagasjen nå, og det er mye som kunne vært gjort annerledes under barseltiden og under ammeproblemene. Bare det å sette ned foten i visse sammenhenger; gjøre det som er best for seg og sitt barn og ikke fordi det forventes (mye besøk den første tiden f.eks), eller når man føler seg tvunget til div. under fødsel/barsel og man har et valg. Denne gangen kommer jeg til å følge min egen intuisjon. Ellers liker jeg å tenke at det kan jo bli helt annerledes den andre gangen. :happy:

Back
Topp