Koldtbord

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Hva mener dere et koldtbord MÅ inneholde?:) Hva er et must?

Baconsurra dadler med blåmuggost, foccacia, aioli, kjøttboller, manchego

Baconsurra dadler med blåmuggost, foccacia, aioli, kjøttboller, manchego
Aldri sett på et vanlig koldtbord, så svaret er åpenbart "det vil variere"

Klassisk for meg er kylling og karbonader som varm mat, skinke av et slag, roastbiff, laks, eggerøre, spekemat, og diverse ekstra etter personlige ønsker.

Eggerøre, roastbeef, laks, skinke, karbonade, spekeskinke, svinestek, surkål, potetsalat, kylling, pastasalat, grønn salat, dressinger, focaccia og annet brød.

Tenker at brød, karbonader, røkelaks med eggerøre og kylling er er must. Da har man både fisk, rødt og hvitt kjøtt. Utover det er det smak og behag

Koldtbord for min del pastasalat, brød, smør, eggerøre, røkt laks, kjøttboller, tomatsaus, kylling, alioli, baconsurrede dadler...

Brød+ rundstykker, Røkelaks,eggerøre, reker, roastbiff og skinke av noe slag. +Majones, remulade såklart :)

Røkelaks og gjerne annen type laks og. Kylling, waldorfsalat, spekemat, potetsalat, eggerøre, godt brød osv.

Alt det klassiske som flere andre her har nevnt, og i tillegg liker jeg innslag av enkle tapasretter som kjøttboller i tomatsaus, saltkokte poteter, baconsurrede dadler, tomatsalat og fylte paprika.

Godt brød (gjerne foccacia) med aioli og andre dipper, gode oster og skinker, en god salat

Liker å kombinere det klassiske norske koldtbordet med tapasretter. Så da blir det ca slik: røkelaks, eggerøre, potetsalat, karbonader, kjøttpålegg, foccaccia, kjøttboller i tomatsaus, lefseruller, salat, ostefat, saltkokte småpoteter, aioli

Back
Topp