Koldtbord/tapas-buffet i dåpen

Merika

Flørter med forumet
Heisann!
Jeg er begynt helt smått å planlegge dåpen til snuppa vår.. og har veldig lyst til å servere en buffet med koldtbord og tapasretter. Jeg elsker å lage mat, så dette gleder jeg meg til å lage. Vi blir ca 30 personer.
Men så trenger jeg litt tips og inspirasjon til hva en slik buffet bør inneholde...? Hva spiser du som regel i slike selskap?
Oppskrifter mottas me en stor takk :)

Det jeg til nå er helt bestemt på at skal være med er:
- Olivenmuffins
- Foccacia
- Hvetehorn
- Spekemat
- Laks og eggerøre
- Eggesalat
- Italiensk salat
- Melon og skinke
- Oliven og fetaost
- Kylling
- Spicy kjøttboller

Har oppskrift på verdens herligste olivenmuffins og eggesalat om noen er interessert :)

ORIGINAL: Merika

Heisann!
Jeg er begynt helt smått å planlegge dåpen til snuppa vår.. og har veldig lyst til å servere en buffet med koldtbord og tapasretter. Jeg elsker å lage mat, så dette gleder jeg meg til å lage. Vi blir ca 30 personer.
Men så trenger jeg litt tips og inspirasjon til hva en slik buffet bør inneholde...? Hva spiser du som regel i slike selskap?
Oppskrifter mottas me en stor takk :)

Det jeg til nå er helt bestemt på at skal være med er:
- Olivenmuffins
- Foccacia
- Hvetehorn
- Spekemat
- Laks og eggerøre
- Eggesalat
- Italiensk salat
- Melon og skinke
- Oliven og fetaost
- Kylling
- Spicy kjøttboller

Har oppskrift på verdens herligste olivenmuffins og eggesalat om noen er interessert :)

jaaa!![:D][:D][:D]

Oi, olivenmuffins hørtes digg ut[:D][:D][:D][:D] tar gjerne imot oppskrift, skal også ha tapas/koldtbord i barndåpen. tenkte å lage litt blåskjelltapas og kanskje krabbekaker. det blir spicy kjøttboller, kanskje litt forskjellige oster, mye vanlig koldtbordmat, og slike lakseruller [:)]

Olivenmuffins
6 dl hvetemel
2 ts bakepulver
6 egg
2 dl hvitvin
2 dl olivenolje
220 g revet jarlsbergost
1 glass grønne oliven
Smør muffinsformene og fyll de halvfulle med muffinsrøre. Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca 30 min.

[img][/img]

Nam!! de tror jeg at jeg må teste ut i kveld! [:D][:D] takk for oppskrifta!

Olivenmuffins
6 dl hvetemel
2 ts bakepulver
6 egg
2 dl hvitvin
2 dl olivenolje
220 g revet jarlsbergost
1 glass grønne oliven
Smør muffinsformene og fyll de halvfulle med muffinsrøre. Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca 30 min.

[img][/img]

Ja, da stjeler jeg den idéen jeg og! [:D]
Ser ut som om de burde kunne fryses også, jeg prøver det. Rekker ikke lage de så de er ferkse til navnefesten, så jeg gjør det heller nå.

Olivenmuffins
6 dl hvetemel
2 ts bakepulver
6 egg
2 dl hvitvin
2 dl olivenolje
220 g revet jarlsbergost
1 glass grønne oliven

[img][/img]

blir det mange muffins av denne oppskriften og hvor mange bør man lage til kåltbord med 40 gjester? [8|]

Funker veldig godt å fryse :) Utmerket både til gjester og til å ha med som niste på tur :)

Hm.. tror kanskje det blir 25 vanlige muffins av den oppskrifta... (forresten så går det helt fint å bytte ut hvitvin med vann).

Skal finne fram oppskrifta på eggesalaten og :)

Eggesalat
8 hardkokte egg (store) - flere hvis små egg
2 pakker kremfløte
2 dobbeltpakker med ekte majones
evnt litt chili
Kok eggene og avkjøl de. Pisk eggene fløten til krem og bland i majones. Putt oppi 1/3 av en kaviartube. Ha i salt og pepper.

Hakk opp en god dæsj med sylteagurk, tre epler (uten skall) og en halv purreløk. Hakk litt chili og hiv oppi. Rør rundt. Rensk eggene og del de først ene veien, så andre veien. Ha de oppi resten av salaten og rør rundt. La salaten gjerne stå noen timer før den serveres.

Nam nam!

Denne så helt super ut, den skal jeg teste ut jeg også [:)]

Olivenmuffins
6 dl hvetemel
2 ts bakepulver
6 egg
2 dl hvitvin
2 dl olivenolje
220 g revet jarlsbergost
1 glass grønne oliven

[img][/img]

Olivenmuffins
6 dl hvetemel
2 ts bakepulver
6 egg
2 dl hvitvin
2 dl olivenolje
220 g revet jarlsbergost
1 glass grønne oliven

kopiert og skal prøves ja[:D]

Et annet tips til koldtbord er smørbrødkake. Kjempegodt, og er mat til mange[;)]

Hørtes veldig godt ut.. Ting som jeg hadde veldig dilla på når jeg jobbet på tapasbar var Sånn foccacia brød med Aioli. Aioli er jo ganske godt. Og Ostekuler[8D] Amandine poteter delt i båter med aioli..

Back
Topp