Koldtbord i dåp?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Noen som har bestilt koldtbord i det siste? Hvor mye koster dette egentlig? Og er det mye jobb å lage det selv? Og hva har man til koldtbord?

Laga nylig koldtbord selv til mammas 50 årsdag da, overraskelsefest for hu. Jeg og søstera mi laga alt og brukte vel rett under 2000 kr totalt. Mat for 50 stk da og mer enn nok til frokost etterpå også Ikke helt det du spurte om da. 

Var litt jobb, men vi var jo to, og det gikk fort i sammen. 

Men til dåpene våre har svigerfar laga alt til koldtbordet, så jeg vet ikke hvor mye han brukte da. Det var en av gavene hans til oss så 

Vi lagde koldtbord selv til dåpen, eller, var vel heller svigermor og mormoren til samboeren min som gjorde det. Var inne på en cateringside og der kostet et koldtbord oppimot 5000 :O Vi hadde tre typer salater, lasagne og viltgryte pluss litt spekemat. Til kaffen hadde vi 4-5 kaker. Fikk masse hjelp av familien! Tror maten kom på rundt 2000. Er vel endel arbeid å lage det selv.

Hadde forresten

Laks
Eggerøre
Majones
Remulade
Roastbiff
Reker
Spekeskinke
Karbonade
Potetsalat
Waldorfsalat
Salat
Brød

Tror det var ca det meste. Pynt som i frukt og agurk og tomat og sånne diverse ting.

Vi lagde selv her, men hadde god hjelp fra svigermor og mamma og besteforeldre.
Hadde karbonader, eggerøre, spekemat med masse tilbehør.

Ordnet noe kvelden før og rett før folk kom til lokale vi hadde. Var ca 40 stk.
Hjemmelagde kaker og noen kjøpekaker ble det og.

Aner ikke hva det kom på da det var svigers og familien som stillte opp med maten, men så ille dyrt ble det ikke.

Koldtbord prisene var veldig dyre syns jeg.

Her lagde vi koldtbord selv.. vi var ikke så mange da, rundt 16 stk.. det var nok jobb, men det gikk.. kommer sikkert til å gjøre det igjen neste gang også selv om jeg sa da at dette gadd jeg ikke gjøre igjen, hehe.. 
vi hadde bl.a. eggerøre, karbonader, røkelaks, potetsalat, waldorfsalat, spekemat, kalkunskiver, vanlig salat, roastbiff, remulade..... gjorde klart det meste kvelden før og hadde to langpanner som bare trengtes å varmes i ovnen..
Er nok billigere å lage selv, men hvis du skal bestille lønner det seg å lage noe selv (f.eks. salat og de "enkle" tingene)

Takk for masse innspill:) Lurer litt på om vi skulle lagd selv. Min samboer elsker jo å lage mat:) Men hvordan har dere beregnet nok mat da?

Har laget til begge dåpene her i huset, og har brukt i underkant av 2000 kr. Å bestille ville kostet oss nærmere 5000.

Her har vi:
- karbonader og løk
- roastbeef, remulade, rødløk og majones
- pølser
- spekefat
- eggerøre
- laks
- potetsalat
- grønnsalat
- kabaret
- kyllingfileter
- fylte egg

Dette har vi laget til 45 mennesker, og kunne omtrent bare laget halvparten, for dette er MYE mat! 

Back
Topp