Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: KaKe
hmmm, det har jeg aldri hørt om!!! Skulle vært artig å smakt en gang [:D]
ORIGINAL: Littlå
Oppskrift på Kola-kaker
200 gr. smør
2 dl. sukker
2 ss vaniljesukker
2 ss lys sirup
5 dl hvetemel
2 ts. bakepulver
stekes 175 grader 10-12 min. midterste rille.
Rør smør og sukker porøst, tilsett øvrige ingredienser og arbeid deigen lett sammen. Rull ut deigen til fingertykke lengder (like lange som stekeplata) Legg lengdene på platene, trykk dem flate med fingrene. La det være litt avstand mellom for de "flyter" litt utover.
Umiddelbart etter de er ferdig stekte, mens de ligger på stekeplata skjærer du dem på skrå (som du skjærer en baguett f.eks) og legger dem til avkjøling på en rist/håndkle.
Fryktelig gode - bare lag dobbel posjon med en gang. Greie kaker å legge på glass og gi i julegave.
ORIGINAL: KaKe og Isabell
Oppskrift på Kola-kaker
200 gr. smør
2 dl. sukker
2 ss vaniljesukker
2 ss lys sirup
5 dl hvetemel
2 ts. bakepulver
Rør smør og sukker porøst, tilsett øvrige ingredienser og arbeid deigen lett sammen. Rull ut deigen til fingertykke lengder (like lange som stekeplata) Legg lengdene på platene, trykk dem flate med fingrene. La det være litt avstand mellom for de "flyter" litt utover.
Umiddelbart etter de er ferdig stekte, mens de ligger på stekeplata skjærer du dem på skrå (som du skjærer en baguett f.eks) og legger dem til avkjøling på en rist/håndkle.
Fryktelig gode - bare lag dobbel posjon med en gang. Greie kaker å legge på glass og gi i julegave.
Når jeg leste cola-kaker, så tenkte jeg med en gang at her måtte det jo være cola i oppskriften!!!!!! [8D][8D][8D]
Oppskrift på Kola-kaker
200 gr. smør
2 dl. sukker
2 ss vaniljesukker
2 ss lys sirup
5 dl hvetemel
2 ts. bakepulver