Kokt vann

• Trådstarter Trådstarter Millli
  • Opprettet Opprettet
M

Millli

Guest
Når kan man kutte ut med kaldt kokt vann til mme? Har googlet det, men finner forskjellige svar. Å når kan man slutte å koke flaskene?
2 år siden sist så husker ingenting :p (tåka)

Førstemann fikk mme og jeg kokte vannet helt frem til ho var ett år og begynte med kumelk. Og har alltid kokt flasker uansett hva de er brukt til frem til de har begynt å krabbe.... ca 10 mnd. For da får de putta alt mulig rusk og rask i munn uansett...

Det er vel anbefalt å koke vannet første leveåret, minimum de 6 første månedene. Det er mye som går i munnen etterhvert, men jeg ville heller vært på den sikre siden :-)

Lest flere plasser at fra 3mnd så trenger man ikke koke flaskene. Jeg hadde vært så usikker med all informasjonen som står feil overalt, også såååå mye forskjellige. Spørr helsesøster:) ho skal jo være oppdatert på de nyeste retningslinjene:)

Anbefalingene er at man koker flaskene til 6 måneder. Samme gjelder kokt kaldt vann, da kan de drikke springvann. :)

Når vesla fylte året slutta vi å koke vannet til varm mme, varma det bare til lunkent i mikroen og blanda ferdig mme. Hun ble aldri syk.

Her var det også forskjellige svar ser jeg. Må nok spørre helsesøster da:happy: takk for svar

Kokte vannet så lenge storebror fikk mme jeg og, men slutta å koke flasker når han var rundt et halvt år tror jeg. Er så frisk som han kan bli nå så tror nok det gikk bra :p oppvaskmaskinen kjører jo med 70 graders program, det skal i teorien være tilstrekkelig.

Back
Topp