Kokt vann

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Når slutter dere å koke vannet til flaskene?:) både til mme å bare til å drikke
 
Mener hs sa at vi måtte koke vann i 6 mnd :)
 
Eg har slutta med det, han spiser på alt han kommer over for tiden så bruker bare kaldt springvann og varmer litt i micro når d trengs :) stod noe om det i en artikkel på babyverden :) e litt annerledes om en har brønnvann :)
 
Helsesøster sa helt til de begynner å krype på gulvet for da får de i seg så mye bakterier allikevel :) Men jeg koker å steriliserer ennå selvom han spiser på alt å liker seg godt på gulvet, men er ikke så mye å sterilisere da han bare får litt smaksprøver av vann til frukten og flaskene de gangene jeg pumper meg :) Tenker å vente til han blir 6 mnd ihvertfall :)
 
Jeg har slutta :) hun har jo hendene i munn stortsett hele dagen og putter alt hun kommer over inn i munnen. Tar kaldt springvann og lar det renne litt først før jeg putter det inn i microen. Vi har så bra renseanlegg her i Norge og dessuten har hun jo fått rotavirus vaksinen. Ikke vært syk en eneste gang i hvertfall :)
 
Helsesøsteren min sa 6 mnd pga da var systemet utviklet nok til å tåle de bakteriene som er i vannet.
 
Spurte hs da han var 8 uker og hun sa jeg kunne vaske i oppvaskmaskin på 70 grader alt da. At de hadde godt av mitt bakterier. Det har gått veldig fint. :)
 
HS sa 4 mnd. Da begynner de å kanskje med smaksprøver av banan ol. som vi ikke koker. Da får de i seg en del bakterier å da er det ingen vits i å koke vannet.
 
Mye forskjellige svar her, så morsomt! Hehe :p
 
Springvann tenker jeg er ok fra 5 mnd. Men jeg mener fortsatt at flaskene bør kokes en stund til pga disse farlige melkebakteriene som får gro litt ekstra pm det ikke blir sterilisert. Mi som kun får mm tåler nok ikke like mye som de babyene som drikker mme :)
 
Har gitt vann ifra flaske uten å koke det... Men bruker kjøpevann her i Asia siden jeg ikke vil ta sjansen på å drikke kranevannet selv..., men her er det såpass rent at jeg selv pusser tennene i kranevannet
 
Har hatt litt kaldt springvann i grøten noen ganger når den har vært for varm. Ellers har jeg brukt kokt vann.
 
Vi koker ikke lenger, slutta med det rett etter hu var 3 mnd
 
Back
Topp