Kokt skinke

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Vi kan spise det, ikke sant?

Jeg tar ingen sjanser, nekter å risikere noen ting.

Fant nå, på matportalen at det kan spises i god tid før best-før datoen, som du skriver Lillepeanut. Helst på nære produksjonsdatoen som mulig. Men hva er nære produksjonsdatoen? 1-3 dager etter eller er 3 uker nærme nok? Og hva med når det ikke står produksjonsdato, som på Gilde sin (noe jeg forresten trodde var påbudt)? Og utgjør det noen forskjell om man har den i mikroovnen før man spiser? Jeg har fått helt dilla på landgang med ost og skinke.
Står at man skal være forsiktig med vakuumpakket mat generelt, ikke bare ting som kokt skinke og kjøttprodukter.

Kokt skinke er varmebehandlet, så det går helt fint. Jeg, personlig, spiser det bare rett etter åpning og eventuelt dagen etterpå :)

Jeg spiser både kokt skinke og sånne forskjellige kyllingskinker.
Har spist nesten helt opp til best før dato, men ikke om pakken har vært åpen lenge.

Ja, jeg har ikke pakkene åpne lengre enn noen dager etter åpning uansett:)

Som flere her skriver går det helt fint å spise skinke :) Jeg holder meg unna spekemat og myke oster, ikke snakk om at jeg skal risikere noe! Det er et veldig lite offer å gjøre i den korte tiden man er gravid..

Som flere her skriver går det helt fint å spise skinke :) Jeg holder meg unna spekemat og myke oster, ikke snakk om at jeg skal risikere noe! Det er et veldig lite offer å gjøre i den korte tiden man er gravid..

Det er det jeg også tenker. Jeg har prøvd i 3,5 år og nekter å risikere noe bare for mat jeg kan spise resten av livet.

Jeg spiser egentlig alt når det er ganske nylig åpnet :)

Jeg spiser egentlig alt når det er ganske nylig åpnet :)

Ting som ikke har vært varmebehandlet, som spekemat osv. kan gi babyen fosterskader eller verre. For min del er det viktig å følge det matportalen anbefaler for gravide. Jeg klarer meg uten ting som kan skade ungen i 9 måneder og vil ikke risikere barnet mitt bare for å kunne spise f.eks. spekemat i disse 9 månedene. Men det er selvsagt opp til hver enkelt, men for meg er det ikke verdt det. Derfor spurte jeg om vi kunne spise det, ikke hva andre velger å gjøre.

Back
Topp