Kokosolje?!

Mom2beMai

Forelsket i forumet
Jeg er såååå fan av kokos olje, ett naturlig produkt man kan spise, smøre, massere osv.. Norn som har erfaring med kokos olje og baby? Er førstegangs og livredd for å gjøre no galt.. Har jo hørt skrekkhistorien om spedbarn og honning.. Her er en link om kokos olje:http://kilden.info/kokosolje-er-helsefremmende-100-bruksomrader/ En fordel å bruke ett produkt kontra 100 tenker jeg... Bruker kokos olje til alt selv, som ettersolingskrem, strekkmerkeforebygging, og som massasjeolje.. Men er d like bra for baby?

Har aldri hørt noe annet , når jeg jobbet i Helsekost var det mange som ga det til sine små :) men det var mest i mat, som grøt , smoothie eller bare en liten teskje rett i munnen :) når det gjelder honning så inneholder jo det noen stoffer som ikke er bra for de små .

Honning kan inneholde en bakterie som gir spedbarnsbotulisme - som igjen fører til respirasjonssvikt.

Kolosolje anbefales av de som lager hjemmelaget barnemat. Sammensetningen av fettstoffer er visstnok bra. Jeg vet ikke så mye om det desverre. Ta kontakt med helsestasjonen, ernæringsfysiolog og lege. Da er di sikret iallefall :)

Jeg er såååå fan av kokos olje, ett naturlig produkt man kan spise, smøre, massere osv.. Norn som har erfaring med kokos olje og baby? Er førstegangs og livredd for å gjøre no galt.. Har jo hørt skrekkhistorien om spedbarn og honning.. Her er en link om kokos olje:http://kilden.info/kokosolje-er-helsefremmende-100-bruksomrader/ En fordel å bruke ett produkt kontra 100 tenker jeg... Bruker kokos olje til alt selv, som ettersolingskrem, strekkmerkeforebygging, og som massasjeolje.. Men er d like bra for baby?

Hva tenker du å bruke til?

Hørt det skal være veldig bra i mat hvertfall til di små...

Jeg er også stor fan og anbefaler det til baby! Brukte omtrent bare det på forrige til han var to år:) Den beste badeoljen, massasjeoljen, god til å vaske stumpen med da det både er nærende for sensitiv hud og antibakterielt, puttet det i maten osv. Supert for både store og små! :)

Jeg er også stor fan og anbefaler det til baby! Brukte omtrent bare det på forrige til han var to år:) Den beste badeoljen, massasjeoljen, god til å vaske stumpen med da det både er nærende for sensitiv hud og antibakterielt, puttet det i maten osv. Supert for både store og små! :)
Brukte du d forrige gang altså :-) ;-) Spurte du JM eller legen om bruken da?

Back
Topp