Koko!

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
GAAH! nå fyker snart en av oss ut vindu! Antakeligvis meg selv for å få litt fri fra det hersens soverommet!
Jeg blir gal av den sovinga - eller mangel på sådan!
Det tar fort vekk en time eller to å få ham til å sove på dagen. Og kun med pupp. Ofte våkner han for påfyll en gang eller to også.

På kvelden tar det MINST en time eller to. I dag tok det 2,5. Og så våkna han igjen etter 1,5t og er fortsatt våken!
Gubben sto opp og tok ham litt sånn at jeg fikk pussa tenna, og da bare glisa han og vinka til meg. Nå er han hekta på krana igjen, men kjenner jeg ham rett blir det til at A: han sovner ikke på maaange timer og skal bare leke, eller B: han sovner, men våkner idet han blir lagt ned.
Foreløpig ligger det an til å bli A som vinner.
Og så i dag, av alle dager - når vi må opp før fuglene fiser i morra for storebror skal på tur med bhg, og de skal dra tiiidlig.

Nå synger han og klyper meg i nesa mens han øver på et steppenummer. Flotte greier.

* taletuten *

Huff, høres ikke noe greit ut. Den neseknipingen, syngingen og steppingen kan være vel så skjønt, men inni det h... irriterende og. Sånn har vi det noen netter når hun våkner og vil leke....

Håper du ikke svarer, (før i morgen tidlig) men at dere sover søtt begge to! :)

Klem og sovestøv sendes herfra! :)

Uff så kjedelig :/ håper du får sove litt! Unger kan tulle og tøyse en del, slik er de jo bare... Du er så flink som står i og holder ut! Husk at han ikke gjør det for å plage deg, for alt dere vet kan han også synse det er irriterende å ikke få sove.. Men er jo ikke enkelt om en alltid må frem med puppen :/ uffda. Masse gode klemmer herfra! Sov godt!

Han sovnet til slutt i totiden.(gadd ikke prøve å flytte ham igjen, så han sov i min seng..

Hvis noen har ideer til hvordan han kan legge seg kjappere, hyl gjerne ut.. å bruke 5-6t i løpet av en dag er litt... Slitsomt.

* taletuten *

Han sovnet til slutt i totiden.(gadd ikke prøve å flytte ham igjen, så han sov i min seng..

Hvis noen har ideer til hvordan han kan legge seg kjappere, hyl gjerne ut.. å bruke 5-6t i løpet av en dag er litt... Slitsomt.

* taletuten *
Godt han sovnet til slutt :) jaa det er litt slitsomt! Her har hun helsigvis bedret seg litt, men må fremdeles vugge og bære i søvn... Skal spørre HS på tirsdag om hun har noen gode råd i erme til å lære mini å sovne alene i sin seng :)

Godt han sovnet til slutt :) jaa det er litt slitsomt! Her har hun helsigvis bedret seg litt, men må fremdeles vugge og bære i søvn... Skal spørre HS på tirsdag om hun har noen gode råd i erme til å lære mini å sovne alene i sin seng :)
Her ble det bedre en liten stund, og så ble det verre igjen.
Han sovner litt kjappere de dagene han spiser veldig godt, men det hjelper jo ikke når han ikke vil ha mer mat..
Og så sover han jo bedre på natta når han har sovet godt på dagen.. ond sirkel, det der...

* taletuten *

Godt han sovnet til slutt! Vi brukte lang tid på å få Emma til å sovne om kvelden lenge, og plutselig en dag slokna hu kl 19, og sånn har det fortsatt så har ingen tips dessverre.. Håper det bedrer seg fort :)

*Emma020213*
*på app'n*

Uff så kjedelig :/ håper du får sove litt! Unger kan tulle og tøyse en del, slik er de jo bare... Du er så flink som står i og holder ut! Husk at han ikke gjør det for å plage deg, for alt dere vet kan han også synse det er irriterende å ikke få sove.. Men er jo ikke enkelt om en alltid må frem med puppen :/ uffda. Masse gode klemmer herfra! Sov godt!
Nei, det vet jeg da. Men han hadde trengt å sove mer, for hans egen del. Det har vært sånn stort sett hver eneste dag siden han ble født. De få dagene han sover godt og sovner greit vurderer jeg å ta ham til legen, for da må han jo være syk.
Han er kjempetrøtt, men kjemper imot og klarer ikke å finne roen. Og når han først sovner våkner han jo omtrent hver time hele natta.
Jeg klarer meg fint med tre timer søvn hver natt, men han er en baby. Babyer trenger mer søvn enn dette.

Skal prøve å kutte litt ned på puppen og prøve å få ham til å ville ha grøt igjen. Kanskje det er der det ligger..
* taletuten *

Føler virkelig med deg! Her hadde vi en runde da sambo hadde ferie på at han la lille så vi avvente med nattsove pupp. Det gikk faktisk veldig greit :) Var suttring og inn å ut maaaange ganger, men etter noen dager gikk det greit.

Men dagsoving sliter vi enda med.. Da kan hun sovne hvis vi kjører bil og av og til i vogna, men utenom det er det pupp.. Og det er bare kosen! Slitsomt ja..

❤25/2-13❤

Dette er litt av årsaken til at jeg har ventet med egen seng / eget rom.. Har hatt noen "tann-kvelder" som har vært temmelig heftige og på deg værste satte jeg han i bilstolen og kjørte til han sovna.
Mini sover sammen med meg fortsatt. Etter at vi har vært i Spania i oktober skal jeg begynne å trinnvis
1. legge han over i hans seng etter at han sover/idet han sovner
2. Sitte og amme på natta og legge han tilbake i si seng
3. Slutte å amme i søvn
4. ta nattavvenning

Dah skal det bli bra!! We hope.. (Gikk greit med storebror)

Dette er litt av årsaken til at jeg har ventet med egen seng / eget rom.. Har hatt noen "tann-kvelder" som har vært temmelig heftige og på deg værste satte jeg han i bilstolen og kjørte til han sovna.
Mini sover sammen med meg fortsatt. Etter at vi har vært i Spania i oktober skal jeg begynne å trinnvis
3. Slutte å amme i søvn
4. ta nattavvenning

Vi er ferdige med trinn én, så det er en lang vei igjen her også. Huff a meg, gruer meg til 3 og 4.. storebror hoppet over alt. Han sovnet av seg selv og sov natta gjennom fra han var 2mnd og vi kutta ammingen.

Uansett; det var nok tenner som gjorde alt verre i går, selv om han var blid som ei sol. I dag fant jeg en hvit prikk der den ene fortanna oppe kommer. :)
I dag har han sovet nok på dagtid, og sovna etter bare 30min i kveld. :D fikk til og med i ham noen skjeer med grøt! *bank i bordet*

* taletuten *

Vi er ferdige med trinn én, så det er en lang vei igjen her også. Huff a meg, gruer meg til 3 og 4.. storebror hoppet over alt. Han sovnet av seg selv og sov natta gjennom fra han var 2mnd og vi kutta ammingen.

Uansett; det var nok tenner som gjorde alt verre i går, selv om han var blid som ei sol. I dag fant jeg en hvit prikk der den ene fortanna oppe kommer. :)
I dag har han sovet nok på dagtid, og sovna etter bare 30min i kveld. :D fikk til og med i ham noen skjeer med grøt! *bank i bordet*

* taletuten *

håper det går bedre i natt da:)

3. Slutte å amme i søvn
4. ta nattavvenning

Her er vi på trinn 1. Holder på med 2, men funker dårligere og dårligere utover natten (spiser 2 - 3 ganger pr natt), så om morgenen våkner hun blid og fornøyd på tvers midt i sengen. Mammaen og pappaen ligger mer eller mindre uthvilte og bikker på hver sin kant...
Punkt nr 3 aner jeg ikke hvordan jeg skal få til, orker ikke tanken på at hun skal gråte ett sekund mer enn nødvendig, så jeg legger henne til med en gang klagingen går over til gråt... Og det siste punktet... Jaja, hun slutter vel av seg selv... Håper det blir i GOD tid før skolestart....

Min tur å bli koko!!
Nå har lille vært våken og styra i to timer! Er så trøtt at jeg holder på å stupe! Fruen skal på jobb,men vekket henne nå, er jo bare en time til hun skal opp uansett,så tenkte kanskje hun kunne stå opp med lille så jeg kunne sove litt! Fruens geniale forslag var da,kan du ikke legge deg litt på stua eller på gjesterommet så du får hvilt litt?! Bah! Så nå ligger jeg å furter på gjesterommet og hører på lille som styrer inne på rommet vårt! Er ikke akkurat lydtett her! Misforstå meg rett,hun tar jo lille og jeg er superfornøyd med det! Lunta er bare litt kort etter ei natt uten særlig mye søvn!

Da kan jeg slenge meg på!! Blir snart KOKO jeg også:-/ en uke med minimalt med søvn.. W skal puppes titt og ofte og rugges i søvn både natt og dag. Nettene er nå helt grusomme. Jeg slenger ut puppen for p få litt mer søvn, men kan jo ikke fortsette sånn!! Jeg tror det er tennene, men gudene vet.. Kan hende jeg trøster meg med tanken slik at det er et håp om bedring.

Er det smittsomt??! E begynte å tulle ikke så lenge etter at jeg skrev her sist. Aner ikke når og hvordan, men han endte opp i sengen min på et eller annet vis..Gleder meg til jeg blir gammel, jeg. Da skal jeg sooove..

Håper det er tenner på gang her og! Lille har jo vært så flink til å sove fra 19-08, med litt mat rundt kl 03, lenge nå. Men denne uka er det suttring og våkning på nattan, og tiiidlig opp!

❤25/2-13❤

Uff ja.. Jeg er ikke kommet igang med pkt en engang.. Mini styrer så fælt om kveldene at når han endelig sover gidder jeg ikke røre han i fare for at han skal våkne. Men han er mindre interessert i pupp på kveldene nå. Styrer og orger i det lengste før han "kapitulerer" og tar pupp for å sovne. Så kanskje jeg skulle prøvd å få han til å sovne o egen seng.. Må mote meg litt opp over noen dager først kjenner jeg.......

O herlige tenner... Han sovna kl 8 i dag. Fra da til nå, 23:30, har jeg vært oppe intet mindre enn 9 ganger. Håper på en liten pause når denne pulja er ute. Kjentes ut som om de to fortenna oppe var helt gjennom, så da er det to igjen.

* taletuten *

Back
Topp