Koking av vann, hvor lenge??

Nela

Glad i forumet
Novemberfnuggene 2023
Hun får kaldt vann direkte fra springen.. Men vann til grøt og mme blir kokt i vannkokeren. Men er dette nødvendig? Hvorfor/hvorfor ikke?
Kan man ikke bare bruke kaldt vann fra springen og varme i micro?

Jeg koker kun vannet til mme, har aldri kokt vannet til grøt, har varmet kaldt vann i mikro bare :-)

Jeg har slutta å koke vann. Veit ikke om det er helt etter boka, men så lenge flasker osv er rent, så vil jeg virkelig tro at barn på 8 mnd tåler springvann :)

Altså koker flasker, smokker og alt annet da :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Koker ikke vannet til grøt nei. Varmer bare i mikro:)
Men koker til mme? Hvorfor den ene men ikke den andre? Her koker vi vann i vannkoker, også varmer vi det i micro når vi skal ha grøt/mme.. Så er ikke noe mere pes det ene eller det andre, men om man ikke trenger koke vann til mme så kan jeg pakke bort vannkokeren:)

Jeg har slutta å koke vann. Veit ikke om det er helt etter boka, men så lenge flasker osv er rent, så vil jeg virkelig tro at barn på 8 mnd tåler springvann :)

Altså koker flasker, smokker og alt annet da :)

Her er vi motsatt, koker vann til grøt og mme, men sluttet å koke flaskene og smokkene når hun var rundt 6 mnd.. Her blir de vasket i zalo og varmt vann, noen ganger i oppvaskmaskin.

Men koker til mme? Hvorfor den ene men ikke den andre? Her koker vi vann i vannkoker, også varmer vi det i micro når vi skal ha grøt/mme.. Så er ikke noe mere pes det ene eller det andre, men om man ikke trenger koke vann til mme så kan jeg pakke bort vannkokeren:)
Hun får ikke mme:p så det vet jeg ikke. Mener å ha hørt at en bør koke vannet til mme men husker ikke hvorforO.o husker bare vi har sbakket om det før her inne:)

Men hvorfor til mme?

Jeg aner ikke om det er nødvendig, har bare alltid gjort det så har egentlig ikke tenkt over at jeg kanskje ikke trenger det lengre :-) hør med helsesøster? Tenkte jeg skulle spørre om det men har ikke time før i desember :(

Du trenger ikke koke vann til grøt lenger men bare varme ja

Jeg aner ikke om det er nødvendig, har bare alltid gjort det så har egentlig ikke tenkt over at jeg kanskje ikke trenger det lengre :-) hør med helsesøster? Tenkte jeg skulle spørre om det men har ikke time før i desember :(
Typisk... Jeg var der igår, og skal ikke tilbake igjen før midten av desember.. Typisk at man lurer på noe når man nettop har vært hos fasiten ;)

Typisk... Jeg var der igår, og skal ikke tilbake igjen før midten av desember.. Typisk at man lurer på noe når man nettop har vært hos fasiten ;)

Ja det er typisk, jeg lurer også alltid på noe rett etter jeg har vært der! :p men det hender det er en helsesøster i åpen barnehage, jeg kan høre med ho neste gang jeg er der :-)

Jeg koker i vannkokeren, men det er bare fordi jeg synes det er enklest. Er ikke helt sikker på alle knappene på microen. Og så bruker jeg noe av vannet til kaffe til meg selv, drikker pulverkaffe og te så vankokeren er hyppig i bruk:)

Altså koker til grøt:)

Samme som M+A... bruker vannkokeren fordi det er enkelt :) Blander med kaldt og varmt vann både når jeg lager grøt og lager mme. Funker fett... bruker ikke lang tid.

Jeg koker vannet til både melk og grøt. Bruker vannkoker, går kjempe kjapt :)

Bruker vannkokeren fordi det er enklest :)

Etter de er 6mndr skal det ikke være nødvendig å koke vannet, hverken til grøt eller mme. Det fikk vi beskjed om av hs i hvertfall ;)

Jeg koker vannet men kun for å få maten/melka varm. Synes det er enklere med vannkoker enn micro. Blander varmt vann med kaldt vann fra springen til mme.

Me fekk beskjed av helsesøster å koka vatnet fram til 6 mnd, det samme med flasker. Me slutta å koka både til MME og graut når ho passerte 6 mnd. Litt mindre styr no:)

Jeg koker, fordi det står på pakkene at man skal bruke kokt vann :p har hendt jeg har tatt kaldt vann fra springen og varma i micro om jeg ikke har hatt kokt vann for hånden (koker og har på termos til vanlig).

Back
Topp