Koking av utstyr

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Var sikker på det var en tråd om dette for ikke så lenge siden, men finner den ikke så lager en ny jeg..
Hvor lenge koker dere flasker, smokker og pumper? Altså, mellom hver bruk eller en gang iblandt? De vokser jo til disse små og putter jo litt av hvert i munnen.. og vi koker jo feks ikke skjeene eller skålene de bruker.. jeg gjør hvertfall ikke :)

Flaskene koker jeg etter hver gang, det samme med pumpen..Sutttene koker jeg kanksje 1 gang hver 14.dag, kommer helt an på hvor de har vært/ramlet :) Tror vel egentlig man kan slutte å koke når de er fyllt 6 mnd, tror jeg har lest det et sted :)

ammer jo først og fremst men de gangene jeg har gitt flaske så koker jeg flaskesmokkene. i tillegg så koker jeg babyfeeder nettene. om det har noen hensikt vet jeg egentlig ikke :)

Jeg koker ca annenhver gang flaskene brukes. Vasker de i varmeste på oppvaskmaskinen gangen imellom. Er som dere sier, mye rart som puttes inn i munnen, så jeg tror ikke det er nødvendig å koke så mye lenger, men en gang i blant hjelper nok på. 

Her er flaskene så sjelden i bruk at vi koker dem etter hver gang, men smokkene derimot får seg et kokende bad når jeg synes det er lenge siden sist. Ellers er jeg blitt god på å skylle dem i glovarmt vann. Havner dem på gulvet her hjemme putter jeg den bare i munnen min for å få vekk evt hår... Han putter jo så mye i munnen nå at jeg er ikke lenger så hysterisk

Back
Topp