koking av smokk, oppbevaring av smokk etter koking

En tråd i 'Februar 2016' startet av Nursie86, 20 Feb 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Nursie86 Forelsket i forumet

Jeg lurer litt på hvordan og hvor lenge dere koker nye smokker?
    Å har dere tips til oppbevaring av smokker etter koking? Boks? Andre forslag? :):)

2. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Jeg koker i fem minutter, lar lufttørke på tørkerull og fjerner vannet i dem ved å klemme med ren tørkerull. Så oppbevarer jeg i en tett boks som også er kokt en gang i blant. I stellevesken har jeg ekstra smokker i de boksene man kjøper de i.

• Liker Liker x 1
  3. Nursie86 Forelsket i forumet

Takk for svar. Skal ikke introdusere smokk med en gang. Men greit å være forberedt. Nå er det detaljplanlegging som pågår :)hungry:) siden jeg bare veeeenter på å få pressa ut lillegutt egentlig :)

4. Jente0709 Forumet er livet Marslykke 2016

Samme her, bortsett fra at vi tørker de på kopphåndkle. Og de vi har i stelleveska ligger enten i en liten boks eller bare i en vanlig pose :)

• Liker Liker x 1
  5. Fru.Kongshaug April 2013s nerd! VIP

Med smokkene vi har så kan vi sterilisere de i boksene, bare putte i litt vann og la stå noen minutter i mikroen. Og så har jeg en søt rosa smokkeboks i stellebag'n kjøpt hos mimmis.no :)

WubbaNub'n vaskes i vaskemaskina og steriliseres etterpå når den er skitten, og så får den seg et par minutter i microsterilisatoren daglig :)

• Liker Liker x 1
  6. Nursie86 Forelsket i forumet

Takk for tips om boks i stellebaggen. Skal sjekke mimmis.no :)

7. razika Februar 14 Februar 2014 - Skjult forum

Bruker boksene mam-smokkene kommer i, koker den. :)

Del denne siden