Koking av flasker

2lela

Forelsket i forumet
Dere som gir flaske... Koker dere fremdeles flaskene/tuttene? Eller er det tilstrekkelig å vaske dem i oppvaskmaskin nå som bebisene begynner å nærme seg 5 mnd??

Oki.. bør vel koke dem en stund til da, for sikkerhets skyld[:)]

Jeg koker alt fortsatt. Eller det vil si, jeg har sånn flaskesterilisator som man putter i microen...syns ikke det er noe stress i det hele tatt, så kommer til å fortsette lenge!

Jeg koker alt fortsatt......
Hadde en litt ekkel opplevelse med oppvaskmaskinen hjemme hos foreldrene mine,der det var såperester igjen i et glass,og det smakte heeeeeeeeelt forferdelig når jeg drakk av det!
Så jeg skyller alltid oppvasken etter det.........var nok bare et engangstilfelle,men alikevel.......

Man trenger ikke å koke flasker til de som er over 4 mnd, men tuttene bør man fortsette å koke pga eventuelle melkerester som kan sitte igjen i dem. Og det går helt greit å vaske de i oppvaskmaskinen.

ORIGINAL: LovaLova

Jeg koker alt fortsatt. Eller det vil si, jeg har sånn flaskesterilisator som man putter i microen...syns ikke det er noe stress i det hele tatt, så kommer til å fortsette lenge!

Steriliserer flaskene der, for det er mer stress og vaske de synes jeg, og jeg gidder ikke å kjøre oppvaskmaskin hver kveld kun for flaskene[;)]

ORIGINAL: Chanittha

vi koker dem ennå. trur vi blir å gjøre d ei go stund til...

signerer denne, og mini er 4,5 mnd[:)]

Her kokes flaskene ennå.
Grøtskåler og skjer er i oppvaskmaskina såklart, men føler det er litt annerledes.

Back
Topp