Koking av flasker på tur...

ønskebarnet 81

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvordan gjør dere det dere som har flaskebarn?Vesla mi blir 6 mndr når vi er på tur.Hun får mme og grøt og middagsmos.Der vi skal på ferie er det ikke anledning til og koke flasker,så tenkte bare og vaske de etter bruk.Går dette bra?

Er det vannkoker der? Vi har vasket flaskene og så brukt kokvarmt vann og skylle de etterpå:)

Nei er desverre ikke det....

Men etter 6 mnd trenger man vel ikke å koke flaskene mer? Mener jeg har lest at detter 3 mnd kan man slutte å sterilisere, dersom man bruker oppvaskmaskin, da blir flaskene rene nok? Men det må sjekkes opp altså, bare noe jeg troor jeg husker, bruker ikke flasker selv.

Om dere føler det er viktig for dere, kan det jo være like greit å ta med en vannkoker på ferien da? Eller sende forespørsel til hotellet om de har utstyr dere kan få på rommet for å koke vann i?

Men etter 6 mnd trenger man vel ikke å koke flaskene mer? Mener jeg har lest at detter 3 mnd kan man slutte å sterilisere, dersom man bruker oppvaskmaskin, da blir flaskene rene nok? Men det må sjekkes opp altså, bare noe jeg troor jeg husker, bruker ikke flasker selv.

Om dere føler det er viktig for dere, kan det jo være like greit å ta med en vannkoker på ferien da? Eller sende forespørsel til hotellet om de har utstyr dere kan få på rommet for å koke vann i?
Tenkte og ta med vannkoker.Vasker de hjemme i oppvaskmaskin og koker de etterpå [emoji4]

det finnes også sånne bokser man kan steame flaskene i, inni micro om dere har tilgang til det :) men når de er 6mnd holder det nokk med vask. mine var premature og sluttet å koke flasker da de var 6mnd :)

Jeg hadde en reisevannkoker med flat bunn. Det vil si en koker som hadde varmeelementet gjemt under bunnen. Her kokte jeg opp vann som jeg helte oppi flaskene og lot det stå litt slik. Tuppene vasket jeg for så å la de bli med i et oppkok i vannkokeren. Når jeg tok av lokket på kokeren fortsatte vannet bare å koke uten å slå seg sutomatisk av.
Den var gull altså. For da kunne jeg både vaske utstyr og skaffe meg rent vann til melk og senere grøt ut over dagen. Og det tok null plass i kofferten.

Jeg hadde en reisevannkoker med flat bunn. Det vil si en koker som hadde varmeelementet gjemt under bunnen. Her kokte jeg opp vann som jeg helte oppi flaskene og lot det stå litt slik. Tuppene vasket jeg for så å la de bli med i et oppkok i vannkokeren. Når jeg tok av lokket på kokeren fortsatte vannet bare å koke uten å slå seg sutomatisk av.
Den var gull altså. For da kunne jeg både vaske utstyr og skaffe meg rent vann til melk og senere grøt ut over dagen. Og det tok null plass i kofferten.
Hvor finner jeg en sånn en ?Hørtes lurt ut [emoji4]

Vi brukte sånne poser man setter i mikro. Ganske så alle hoteller har mikro så d e bare å gå med den i resepsjonen.. Ellers så kan man få lånt vannkoker på hotellet, og hvis ikke så koster d ikke mye å kjøpe så feks i Syden kjøpte vi egen koker og lot den bli igjen..

Tenkte og ta med vannkoker.Vasker de hjemme i oppvaskmaskin og koker de etterpå [emoji4]
Dobbel koking altså. Dra de er 3 mnd så holder det med oppvaskmaskin. Så du kan trygt bare vaske dem på tur. Vi hadde med oss sterilisator siden vi skulle på tur til Danmark med campingvogn

Hvor skal dere da?

Vi sterilisert flaskene til snuppa ble 10 mnd når vi var i Egypt med henne (bodde der i 6 mnd og slutta å sterilisere når vi kom hjem).

Så alt utfra hvor dere skal, stikkontakter fins overalt og det samme med vannkokere [emoji4] men føles unødvendig om man skal bare i Norge

Hvor finner jeg en sånn en ?Hørtes lurt ut [emoji4]

Jeg kjøpte den på Lefdal i sin tid. Var envanlig reisevannkoker. Hadde ikke kjøpt på nett. For du må se at varmeelementet ikke ligger åpent nede i kokeren. Den kan visst skade suttene. Og det er jo litt uheldig.

Back
Topp