Koking av flasker og smokker

Emma-Julie

Andre møte med forumet
Når begynner dere å koke flasker og smokker? Jeg tenkte å ta med en smokk på sykehuset, men usikker på hvor tidlig det burde kokes

Jeg har ikke tenkt å koke noen flasker før vi kommer hjem da jeg selv tenker å prøve å amme i første omgang, jeg har uansett en flaskesterilator. Tenker å sterilisere en smukk eller to i slutten av Mai og så legge de i en zip pose eller smukkeholderen sin :)

Legges det i zip så burde det vel være sterilt? Du kan evt. Koke dem sammen med et Norgesglass :)

men jeg skal også amme, så har ikke dobbeltsjekket noe av dette altså...

Kokte smokker for en ukes tid siden da jeg pakket fødebagen. Flaskene koker jeg hvis det blir behov for dem, er sa fort gjort

Tror jeg kokte en smokk sist da jeg pakka fødebagen, var vel 38 uker på vei da. De bør ikke ligge for mange uker før de kokes på nytt.
Flasker har vi aldri kokt på forhånd. Men brystpumpa pleier jeg å rengjøre og sterilisere klar. Mannen gjør det mens jeg er på sykehuset dersom vi ikke rekker det men gjør det også et sted mellom uke 38-40.

Jeg hørte på sykehuset at ting holder seg sterilt i ca 3 dager hvis det ligger godt beskyttet. Jeg hadde absolutt ikke begynt med det nå

Det kan være smart å droppe smokk de første ukene hvis man skal amme. En smokk er lettere å suge på enn en brystvorte og babyen kan bli sugeforvirret. Man bør generelt ikke bruke flaske eller smokk før babyen har ammingen ordentlig inne :happy:

Back
Topp