Koking av flasker og smokker.

Tussi_lussi

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Snøkrystallene2021❄️
Sikkert et rart spørsmål, men må en helst ha en helt ny gryte til koking av flasker?? Hvor lenge koker dere flaskene?

Vi kjøpte en egen panne til det da det var mest praktisk, for vi kokte jo en gang i døgnet og det var frustrerende hvis vi trengte den til å lage noe :)

Vi kjøpte en egen panne til det da det var mest praktisk, for vi kokte jo en gang i døgnet og det var frustrerende hvis vi trengte den til å lage noe :)
Jeg har en stor gryte jeg kun bruker til pinnekjøtt , men blir det helt feil å bruke den til å koke flasker?

Jeg ville absolutt heller ha kjøpt en sterilisator om du skal flaskemate mye.

Bedre å koke på plata enn de flaske sterilisatorene. Jeg kjøpte, men brukte aldri.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vi gir flaske to-tre ganger i døgnet, og er veldig fornøyd med sterilisatoren vår. Ferdig på 10 min :) kjekt for leker og sutter etterhvert også :)

Vi gir kun mme så går mange flasker i døgnet her, har en mikrosterilisator og det er jeg glad for. Tar så lang tid å koke, det tar 6 minuntter i mikroen. Venter på en elektrisk som vi har bestilt også:)

Vi brukte en kjele som vi hadde brukt til mat før, og en stekepinsett til å løfte flaskene opp fra det varme vannet.
Pinnekjøttgryta di er jo ren og ikke i daglig bruk, hørtes lurt ut å bruke den.

Og sett alarm på 5 minutter når du koker flasker! Fort gjort å glemme hva man holdt på med når det går i ett med de små...

Er ikke noe problem å bruke en kjele man har fra før. Det man skal koke flaskene for er jo fordi at gamle melkebakterier ikke skal lage trøbbel. Er ikke melkebakterier i en ren stor kasserolle fra før, og den blir jo kokt hver dag i tillegg. Så det er jo null stress :)
Kokte smokker også. Tok opp flasker og smokker med en ren pølseklype.

Takk for svar alle sammen :) da prøver jeg meg med pinnekjøtt gryta når det blir behov for det.
1uke til termin i dag så håper jo amminga skal gå bra.

Back
Topp