Koking av flasker og drikkevann

soline

Forelsket i forumet
Når er det greit og slutte og koke flasker og koke vann?

Helsesøster sa vi slapp nå når han er 6mnd Veldig deilig å slippe!

Koke vann har jeg ikke gjort siden han begynte med grøt . Bruker kaldt vann fra springen. Her har vi kommunalt vann..Det skal være like belastende for magen som grøt er.

Hadde jeg hatt oppvaskmaskin så hadde jeg nok sluttet å koke flasker og.Usikker på hvordan det er å vaske de for hånd.Han får jo mat av skje og fat som vi har vasket for hånd så skulle sikkert gått bra.

Gutt juli 2013 & Jente mai 2010

Jeg fikk beskjed av hs om at koking av flaskene måtte jeg alltid gjøre sålenge det var brukt til melk. Men syns jeg har hørt andre steder at man ikke trenger etter noen mnd, så vet ikke helt:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker fra oktober 13, jeg vasker flasker i oppvaskmaskin på 70 grader og koker tuttene til flaskene. Gjort det en stund, og ikke hatt noen problemer :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har brukt kaldt vann fra springen siden hun var 4 måneder. Flasker bruker vi ikke, men tutkoppene blir bare vasket i oppvaskmaskinen.

Flaskene går i maskina nå. Har gjort det siden hun var fem mnd. Hun får både melk å vann på de. Tuttene til flaskene har jeg og hatt i maskina noe jeg er litt usikker på om er lurt...?
Vann tar jeg kaldt fra springen å blander med nykokt så det blir lunka. Har gjort det siden hun var fem mnd og. Går kjempe greit :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Vi tar også flaskene i maskinen. Smokkene til flaskene koker vi siden det står på dem at de ikke tåler oppvaskmaskin. Vannet koker vi enda. Er litt skummelt vann der vi bor. Har blitt meldt av Mattilsynet. Så halvblander litt når vannet er for varmt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vaske flaskene i maskinen eller tar salovann nedi og rister dem, for så å skylle godt med veldig varmt vann. Setter dem til tørk så de lufttørker. Smokkene på flaskene koker jeg:)

Back
Topp