Koker dere

Lisee

Elsker forumet
....flasker og smokker lenger?
Jeg har gjort det hele tiden, men i går snakka jeg med ei venninne som har en baby på 3mnd og hun hadde slutta med det. Hun sa at helsesøster hadde sagt det ikke var vits så lenge de var over 3mnd.
Jeg har en sånn sterilisator, og bruker den til alt utstyr enda. (flasker, smokker og pumpeutstyr)

Nei koker ikke flasker eller smokker lenger! Har ikke gjort det på en god land stund!
Flaskene går i oppvaskmaskina! og smokkene skylles under rennende vann!

En stund siden jeg sluttet med å koke smokker og flasker også.
Vasker det og skyller i rent vann, har ikke oppvaskmaskin jeg da.
Tror de er store nok til å tåle litt bakterier også, om det skulle komme på.
Helsesøster sa det var greit å slutte med koking for over en mnd siden.

Hm... eg koker fortsatt... føler ikkje det blir reint før etter koking... Skal til helsesøster imåra, skal forhøre meg med ho om eg kan slutte ja! Er blitt litt lei denne kokinga kvar kveld no ja! Trur det er 2-3 kvelder eg ikkje har kokt flaskene sidan ho vart fødd! Kanskje dei er sund-kokt snart! he he

Koker flaskene, syns det går raskere jeg da, smokkene har jeg nesten aldri kokt, 

Trodde man skulle koke det til de var rundt et halvt år. Kokte en haug med flasker og tuter senest idag. Har lagt bort endel nå. Ble for mye flasker å holde styr på.. Men nå har tenkt å gi meg med kokingen...

koker ikke selve flaskene men koker tutene og rørerene og d inni (dr. browns) hender jeg ikke koker hvis jeg ikke har tid eller noe...

koker alt jeg,flasker og sutter. men kommer til og slutte med det snart ja.

Jeg koker ikke lenger.

Men vasker flaskene med sånn egen dr brown flaskekost, for føler de blir renere da enn å ha de i oppvaskmaskin.

Jeg koker ennå [:)]

Spurte helsesøster med forrige unge, og da sa hun at en kunne slutte å koke ved 6mnd's alder....
...så da er det ikke så lenge igjen før jeg slutter å koke flaskene og smokkene

putt dm i oppvaskmask. velg program over 60 grader.. det skal gå like fint.. jeg putter dm i mask. hver kveld..

kokte smokkene i går...synes det er litt greit innimellom jeg..
flaskene har jeg ikke brukt på ei stund..

ORIGINAL: Medea

Jeg koker ennå [:)]

Spurte helsesøster med forrige unge, og da sa hun at en kunne slutte å koke ved 6mnd's alder....
...så da er det ikke så lenge igjen før jeg slutter å koke flaskene og smokkene

Det svaret fikk eg også i dag av helsesøster! Er så godt i gang, så 1 mnd til med koking skal eg klare! Er egentlig vaskinga som er drit og tar tid!

Back
Topp