Koker dere fortsatt vannet?

venter_spent

Gift med forumet
Til grøt og drikke?

nei[:)]

Nei ikke nå lengere. blir varmet i microen.

nope, men steriliserer flasker av gammel vane tror jeg, eller det er kanskje blitt uvane nå?

koker ikke vannet, men anvænder vannkokern ibland til grøten, mini liker grøten varm [:)]

ORIGINAL: mammameg

ja det gjør jeg. helsesøster anbefalte det fram til et år, så.

Koker kun vannet til grøten på vannkokeren, men til MME tar jeg kaldt vann fra springen og varmer det opp i micron.

koker vannet han han brker i melken og i grøten,men ikke vannet han drikker...

Nei

ORIGINAL: Mamma til Theo

ORIGINAL: princess_barbie

Huh? Hva er logikken i det..? Da kan du jo bare slutte å koke vann til melk også da[:)]

Jeg gjør også det,men det er fordi helsesøster sa det var greit og ta kaldt vann fra springen men ikke varmt...[8|] tenkte ikke der og da og spørre hvorfor men høres jo egentlig rart ut...

ORIGINAL: MammanTilMarkus

ORIGINAL: Mamma til Theo

ORIGINAL: princess_barbie

Huh? Hva er logikken i det..? Da kan du jo bare slutte å koke vann til melk også da[:)]

Jeg gjør også det,men det er fordi helsesøster sa det var greit og ta kaldt vann fra springen men ikke varmt...[8|] tenkte ikke der og da og spørre hvorfor men høres jo egentlig rart ut...

samme her..helsesøster sa det var greit å ta drikke vann fra springen, men pga bakteriene i melken skal man visst bruke kokt vann. Det gjaldt også grøten.

Man skal ikke bruke varmvannet fra springen, fordi det kan inneholde bakterier o.l. fra varmtvannstank og rør. Men har da aldri hørt at man ikke skal bruke det til grøt og melk... vannet har samme temp når man blander i pulveret uansett om det er kokt på forhånd.

Her kokes ingenting lengre.

her blir det av å til kokt kommer ann på humøret..men som regel så setter jeg på vannkokeren fyller x mengde kalt vann fra springen og fyller på med x mengde fra vannkokeren perfekt temp rett oppi med pulveret

hos mamma og de koker jeg vannet enda uansett men det er pga det er brønnvann og det er påvist bakterier der som ikke er skadelig for voksene men kan gi litt magesjau på de små...

ORIGINAL: Rimpro

ORIGINAL: _mari_

Man skal ikke bruke varmvannet fra springen, fordi det kan inneholde bakterier o.l. fra varmtvannstank og rør. Men har da aldri hørt at man ikke skal bruke det til grøt og melk... vannet har samme temp når man blander i pulveret uansett om det er kokt på forhånd.

Her kokes ingenting lengre.

ikke barkterier nei.. det er forekomster av KOBBER i rørene til varmtvannstanken.. så man kan få kobberforgiftning om man drikker eller bruker lunket vann fra springen i mat/drikke..

men se det sånn og da " du setter ett glass vann i vinduskarmen, med ett lokk.. å lar den stå der i 1 uke".. hadde dere drukket det?? jeg hadde vertfall ikke det.. vannet i varmtvannstanken har jo også stått en stund..

Det kan gro bakterier også.. kommer an på tempen på varmtvannstanken..
Her er det uansett ikke noe tema å tappe lunket vann fra springen *usj*

nei[:)]

Jeg bruker og vannkokeren til å lage grøt og melk. Og kaldt vann rett fra springen i drikkekoppen.
Gammel vane kansje..
Men jeg kunne aldri brukt varmt vann fra springen til maten eller drikke..Ikke til oss voksne heller. (da måtte det vært kaldt vann som ble varmet i micro.) Men hva andre gjør må jo være deres valg [:)]

Koker jo selvsagt vannet til grøten, for den er jo litt lunket. Er jo ikke bra for voksne heller å drikke vannet fra varmvannstanken[;)]

Back
Topp