Koker dere fortsatt alt utstyret?

hensja

Glad i forumet
VIP
Har hørt så mye om at man egentlig kan slutte å koke alt utstyret mellom hvert måltid, dersom man vasker alt godt, fra barnet er 3 mnd. Men noen sier 6 mnd, 9 mnd osv. Ei i barselgruppa mi fikk beskjed fra nyfødt intensiv at man egentlig ikke trengte å koke alt hele tiden noen gang... Æææ... Blir så usikker. Er noe herk å koke alt hele tida da, men vil gjøre det hvis det er nødvendig. Noen sa at det sto mer om det på flaskepost.org, men kommer ikke inn på de sidene jeg, så derfor spør jeg dere [;)]

jeg vasker de etter hver bruk. vasker med zalo først og bruke sterilisator etterpå. glad jeg har det, må være slitsomt å koke flaskene hver gang.

ORIGINAL: aangels

synes og det er ett evig styr med all den kokinga. Ikke har jeg store nok kasseroller til å koke alle flaskene på en gang heller, så d tar tiiiid. Hun blir 3 mnd den 26 feb. Vet ikke når jeg blir å slutte å koke alt, men foreløblig så bilir jeg og gjøre det en stund bare for å være på den sikkre siden. Alt kokes hver gang.

Helt enig, koking tar så hersens mye tid! Har omtrent sluttet å koke utstyret, så vasker alt hovedsaklig i glovarmt (pluss litt kokende vann som helles i) zalovann og lar det ligge en stund før jeg vasker og deretter setter til tørk.
Er kanskje litt fy-fy at jeg ikke steriliserer eller koker utstyret hele tiden, men småen har heldigvis ikke tatt noen skade av det så vidt jeg vet (småen blir 3 mnd. 17/2). [:)]

de gangene jeg har brukt flaske så har jeg som regel kokt de hvis de er vaska for hånd.. men har de tatt turen inn i oppvaskmaskinen gidder jeg ikke.. 

Jeg vasker og koker, og kommer til å fortsette med det en stund [:)]

Koking er noe dritt! Men jeg gjør det likevel. Kommer til å fortsette til hun begynner å spise på ting rundt omkring, da får hun jo i seg greier anyways [:)]

Ja, jeg er supernøye på akkurat det!!
Vil være 100 % sikker på at alt er okei [8D]
Legger først alt i vann (etter at det er skylt)
og kliner oppi masse zalo.. Lar det ligge litt, vasker alt med
kost og koker det i 7-10 minutter.. Vannet har jeg i vannkoker,
som jeg setter på 3 ganger før jeg føler det er kokt nok[8D]

Helt ærlig, jeg tror jeg kommer til å koke til hun er ihvertfall 6 mnd[:-]

ORIGINAL: *Hønemamma*

oij.. det må jeg si..

Jeg bare vasker det helt vanlig jeg.
Også koker jeg opp en kjele med vann, lar den koke i 5 min før jeg putter alt oppi å lar det koke i 5 nye.
[&:]

Eneste jeg koker er melkebeger og brystpumpa. Og en sjelden gang èn flaske (når noen skal passe henne).
Synes ikke det er noe styr akkurat. Setter på vann, lar det koke..færdi[:D]

Har mikrosterilisator så ting er veldig lettvindt. Blir en lett vask og inn i microen.
Kommer nok til å gjøre det lenge enda. Er ikke pes i det hele tatt! :)

ORIGINAL: Soul

jeg vasker de etter hver bruk. vasker med zalo først og bruke sterilisator etterpå. glad jeg har det, må være slitsomt å koke flaskene hver gang.

Samme her.

og kommer ikke til å gi meg med det, med det første, absolutt NULL stress:)synes faktisk det er kos å vaske og sterilisere etter hun har lagt seg:)

ORIGINAL: *Hønemamma*

hihi, ikke vondt ment, mer som spøk: Nicket ditt passer jo bra når jeg leser dette [:)]

trykka ja en sjelden gang...
vi bruker ikke så mye utstyr da... smokk [:D] så koker innimellom [:)]

ORIGINAL: frøken Andersen*

Kokes hver dag. Men jeg vasker først med zalo og bruker mikrosterilisator :)

samme her

Jeg zalo-vasker og koker alt utstyret på en gang, da må jeg koke nesten hver dag. Jeg koker ikke i 10 min, kanskje 1-3 minutter. Jeg bruker en liten kjele og putter oppi litt og litt. Føler at jeg sparer strøm på det viset [;)]
Noen ganger blir jeg fri for steriliserte flasker, og da bare vasker jeg en flaske godt med såpevann.

Når han blir 3 mnd blir jeg å bruke oppvaskmaskinen.

Back
Topp