koker dere flasker?

*rugekassen*

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
ja, koker dere flaskene? jeg gjør det, kan ikke huske hvor lenge jeg gjorde det med de 2 eldste... :)

Gjorde det de 3-4 første månedene. Nå koker jeg bare tottene (slenger de i vannkokeren etter tips fra Fompen ;) )

Har flaskene i oppvaskmaskinen nå. Han får innimellom mm på flaske nemlig:)

Sluttet nok å koke de rundt 2 mnd +/- :) Og som du ser over her så slenger jeg tuttene i vannkokeren :) vasker de med zalo og skyller av først :) blir skinnende blanke etter en runde i vannkokeren :P

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hørtes genialt ut å koke dei i vannkokar:-) men min vannkokar slår seg av ganske raskt. Burde det ikkje koke litt lenger, eller er det nok med eit oppkok?

Hørtes genialt ut å koke dei i vannkokar:-) men min vannkokar slår seg av ganske raskt. Burde det ikkje koke litt lenger, eller er det nok med eit oppkok?
Trenger ikke koke lenge, når det når en viss høy temperatur så er alle bakterier drept :D

Jeg spør rett og slett fordi jeg ikke helt vet. Men er det ikke noe med at man ikke skal bruke vann fra vannkoker til baby pga metallplaten inni kokern? Nå bruker dere jo ikke vannet da, men ja. Sliter med alle disse "reglene" som er jeg.

Jeg spør rett og slett fordi jeg ikke helt vet. Men er det ikke noe med at man ikke skal bruke vann fra vannkoker til baby pga metallplaten inni kokern? Nå bruker dere jo ikke vannet da, men ja. Sliter med alle disse "reglene" som er jeg.
Jeg bruker også vannet til mme og grøt osv :) Ikke hørt den "reglen" jeg :P Men har brukt det siden hun kom hjem fra sykehuset og hu er frisk å fin :D Etter min mening så kan man ikke være for nøye med alle disse "reglene" :P Hadde og tatt for lang tid om jeg skulle koke vann på plata hele tiden, tungvindt :P

Koker ikke flaskene lenger. Har kokt nye flasketutter frem til nå, men kommer bare til å slenge de i oppvaskmaskinen før bruk heretter.
Smokkene steriliseres i en smokkeboks :p
Behøver heller ikke koke opp vannet til mme lenger, kun varme det opp til 40 grader.
Får vann fra springen.
Og spiser på alt, så det er ingen fare! :)

Det er det jeg også har hørt/lest. Så jeg har kokt vann i panne helt frem til for kanskje noen uker siden. Da leste jeg innpå her igjen at folk har kokt vann i vannkoker siden babyene var nyfødt. Og det er sååå mye mer lettvint. Fortere gjør det også:p

Koker ikke flaskene lenger. Har kokt nye flasketutter frem til nå, men kommer bare til å slenge de i oppvaskmaskinen før bruk heretter.
Smokkene steriliseres i en smokkeboks :p
Behøver heller ikke koke opp vannet til mme lenger, kun varme det opp til 40 grader.
Får vann fra springen.
Og spiser på alt, så det er ingen fare! :)
Her og, koker det opp til riktig temp bare :) smokkene tar jeg og i vannkokeren :P

Det er det jeg også har hørt/lest. Så jeg har kokt vann i panne helt frem til for kanskje noen uker siden. Da leste jeg innpå her igjen at folk har kokt vann i vannkoker siden babyene var nyfødt. Og det er sååå mye mer lettvint. Fortere gjør det også:p
Veldig mye raskere og lettere :P hehe..

Koker ikke flasker her.. gjorde det bare noen mnd med eldste.. men med de to andre barna, har jeg aldri kokt flasker ;) kun vasket de i oppvaskmaskin:)

Back
Topp