Kokebok

MadeleineXX

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Julilykke 2023
Tenker jeg etter hvert skal sette meg inn i dette med å lage barnemat selv og føler at det kan være greit med en kokebok eller lignende med informasjon og oppskrifter. Noen her som har anbefalinger? Mini blir ikke 6 mnd før slutten av desember, men synes det er greit å forberede seg i god tid :happy:

Anbefaler info og oppskrifter fra https://www.barebrabarnemat.no/
Jeg er ikke selv medlem i programmet deres, men de har en egen bok som kan bestilles. De har forøvrig mye bra inspo på sin Instagram om du er aktiv der.

Ellers har jeg Ida Gran Jansen sin "Barnemat helt enkelt".
Har heller ikke begynt å gi fast føde, men begynt å forberede meg sånn som du :)

Hadde vært fint om andre også har tips å komme med.

Anbefaler info og oppskrifter fra https://www.barebrabarnemat.no/
Jeg er ikke selv medlem i programmet deres, men de har en egen bok som kan bestilles. De har forøvrig mye bra inspo på sin Instagram om du er aktiv der.

Ellers har jeg Ida Gran Jansen sin "Barnemat helt enkelt".
Har heller ikke begynt å gi fast føde, men begynt å forberede meg sånn som du :)

Hadde vært fint om andre også har tips å komme med.
Takk for anbefalinger! Har hørt om Bare Bra Barnemat sin bok, men visste ikke at de hadde hjemmeside med oppskrifter også. Helt supert :happy:

Her blir det små smaksprøver fra 4 mnd, mos av eple/pære, søtpotet/gulrot og aprikos/sviske.
Lager grøtpulver av havremel, havregryn og økologiske sesamfrø med skall. Tilsetter en smørklatt for fett og aprikos/sviskemos for C-vitamin og for å hjelpe magen.
Kjører BLW fra 6 mnd, har lastet ned appen solid starts og betalt rundt 100 kr for ett år. Den er genial, mange oppskrifter med forklaringer på hvordan tilberede og servere, samt hvilke næringsstoffer de inneholder. Står også om oppskriftene passer fra 6m, 9m eller 1 år.

Her blir det små smaksprøver fra 4 mnd, mos av eple/pære, søtpotet/gulrot og aprikos/sviske.
Lager grøtpulver av havremel, havregryn og økologiske sesamfrø med skall. Tilsetter en smørklatt for fett og aprikos/sviskemos for C-vitamin og for å hjelpe magen.
Kjører BLW fra 6 mnd, har lastet ned appen solid starts og betalt rundt 100 kr for ett år. Den er genial, mange oppskrifter med forklaringer på hvordan tilberede og servere, samt hvilke næringsstoffer de inneholder. Står også om oppskriftene passer fra 6m, 9m eller 1 år.
Takk for tips om appen, den skal jeg sjekke ut! Tenker også å prøve oss en del på BLW :)

Du kan også høre med helsesøster. :) Viktig at maten er næringstett, dvs om du skal lage grøt fra scratch (ikke posegrøt) er det viktig å blande den med morsmelk eller mme, ikke bare vann. Grøt av ulike kornsorter (begynn med lett fordøyelige sorter som hirse og havre), avokado, banan, brokkoli, har mye næring. Frukt er supert i form av smaksprøver, men den skal ikke erstatte et måltid før babyen klarer å spise større mengder.

Back
Topp