Koke vann

• Trådstarter Trådstarter Gjest
  • Opprettet Opprettet
G

Gjest

Guest
Hvor lenge skal vi koke vannet demmes egentlig?
Når kan de begynne å få vann rett fra springen??
Både det som blandes med mme og det de drikkes 'reint' [8D]

Kommer alltid til å ha kokt vann ferdig på vannkokeren, men tilfelle man plutselig glemmer det eller man er en plass og er tom for flasker med kokt vann.
Kan man da ta rett fra springen tru??

jeg har hørt at så lenge vannet fra plassen der du bor er reint så kan en drikke fra springen, men da må vannet være KALDT og så må det renne litt før du tar oppi glasset (så kan du heller hive det litt i mikroen etterpå hvis en ikkke liker kaldt vann. Men er veldig usikker selv, så jeg tenke jeg skulle høre med min egen HS.. for dette er bare noe jeg har hørt..

Oki...Takk!
Kan høre med HS når jeg skal ned dit til onsdagen - å høre hva hu sier.

Har hørt det samme som deg med at man skal ta kaldt vann som har rent litt.

dette har vi snakket om med hs, hun sa at det gikk bra å drikke vannet fra springen. hennes drikke vann har jeg kokt bare fordi de jobber med vannrøra i boretslaget. hun sa også at vi ikke trengte å koko flaskene etter bruk, bare vaske dem med oppvaskmiddel og skylle godt.Jeg syntes det var så deilig å høre det ..... har ikke kokt flaskene siden. jenta har det bra...[;)]

Jeg bruker springvann nå jeg. Når jeg lager grøt til henne koker jeg bittelitt vann i vannkokeren, så avkjøler jeg det ved å tappe litt kaldt springvann i det varme vannet.

ORIGINAL: Nikki!

Kan jeg gi snuppa kaldt vann nå?
eller burde hun ha lunket på flaske

Jeg gir Thea kaldt vann.. Men prøv deg frem, liker hun kaldt vann så er jo det greit. Men mener jeg har hørt at man skal passe seg litt for de kan få sånn "ishjerne".. sånn som vi får når vi spiser is veldig veldig fort, Hehehe.. Skal du gi henne masse så ville jeg ha lunka det litt [:D]

ORIGINAL: Nikki!

Kan jeg gi snuppa kaldt vann nå?
eller burde hun ha lunket på flaske
jeg har gitt henne kalt vann, men ikke nå lenger,hun er så ivrig  vil ha alt med engang det endte med at hun heiv seg etter pusten etter tre drag.. ekkelt ... har vann til eliana i en stor flaske stående på kjøkenet tar litt å litt av flaska.men du må prøve deg frem . jeg har også godt tilbake med ett hull mindre på sutten når hun får vann..[;)]

Her var det kommet mange bra tips! [:)]

Tusen takk jenter..... Da kan jeg begynne å gi henne litt vann fra springen nå da, som ikke bare er rom temperert - hvis hun vil ha [&:]

Har aldrig kokt vannet til snuppa jeg.. Har jo så rent vann her at jeg faktiskt ikke tenkt på det. Men lar det renne godt før jeg tar oppi flaska.

Nå får jeg vel refs, he-he [;)][8D]

Jeg har hørt at man ikke trenger å koke vannet lenger, når barnet selv kan bevege seg på gulvet, og begynner å "putte alt i munnen".

Dette fordi kroppen blir mer vandt til bakterier, og er ikke så sårbar som i begynnelsen. Og det er jo mye bakterier å finne på gulv og gjenstander.

Her i gården er det hvertfall full fart rundt på gulvet, og ALT inni munnen.

Så.. jeg koker ikke vannet lenger.

jeg koker som regel alltid..
men har hent at jeg har gitt vann fra springen [8|][;)]

Jeg koker i vannkokeren, på morran også tar jeg fra den hele dagen når jeg lager mme eller han bare skal ha vann... [:)] Men det er greit å vite at jeg KAN ta vann fra springen hvis vi ikke skulle ha tilgang til kokt vann [:)] 

Back
Topp