Koke vann til mme

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Hvilke rutiner har dere på å forberede mme måltidene?

Kjenner at det er leeenge siden de to store var små. Husker jo ingen ting lengre. Også var det ingen av dem som hadde behov for mme til å drikke før de var 5-6 mnd.

Koker dere opp masse vann om morgenen og kjøler det ned? har dere det da ev. i kjøleskapet? Koker dere opp nytt vann for hvert måltid? Noen triks for å få rett temperatur? Har dere ferdig kokt varmt vann på termos og blander med ferdigkokt kaldt vann når det er klart for måltid?

Blir så usikker på hva som er ok.

Kan jeg koke opp vann og la det stå på termos igjennom dagen? Tror vi gjorde det med hun i midten her, men da var hun jo større. I alle fall når vi skulle ut av hus gjorde vi det.

Som dere ser trenger jeg alle sine tips om hvordan de får dagene til å gå lettest.

Grunnen til at jeg starter med mme er fordi han ikke legger på seg nok...har nok ikke nok melk til han.

Jeg har to versjoner. Fikser alt hver kveld, ikke om morgenen. Da koker jeg opp vann og har i flasker. 120ml i hver flaske, da er det bare å ha i mikroen og varme. Koker også opp vann og har det på termos. Skal jeg ut, har jeg kalt, kokt vann oppi(fra en an flaskene i kjøleskapet), slik at det blir ca 40-45 grader. Har en pulver-beholder som jeg bruker, sånn at det er raskt å lage mme.

Jeg gir ikke mye mme, noen ganger blir det et måltid om kvelden, andre ganger flere ganger i tillegg til mm fra klokken 1600..

Lykke til ;)

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er det straks 3 år siden jeg styra med det der, da amminga går supert denne gangen.. Men vi brukte ihvertfall å ha kokt vann i termoser, enn med kaldt og en med varmt.. Lærte fort riktig "blandeforhold" for å få riktig temp:).. Syns det var enkelt å greit:)

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Vi koker vann på kvelden. Og porsjonerer ut i 3 flasker, og en full flaske.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg koker vann og har riktig mengde i kjøleskapet, varmer det i microen og hat oppi pulver jeg har ferdig posjonert i en dispenserboks:) hvis vi skal ut har jeg kaldt kokt vann på en Termos og varmt kokt vann på en annen. Har alltid litt ekstra kaldt kokt vann i kjøleskapet i tilfelle vi skal ut.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg fyller vannkokeren om kvelden og setter den på. På morgenen tar jeg vannet fra vannkokeren og heller på en flaske, setter så vannkokeren på igjen og heller litt varmt vann i flaska. Til neste måltid er vannkokeren rett temperatur så da heller jeg rett på flaska...og sånn holder jeg på ut over dagen.

Jeg har ferdig kokt avkjølt vann i kjøleskapet også i tilfelle rottefelle.
Når jeg er ute av huset bruker jeg bare ferdig kartonger. De drikker hun rett fra kartonger (har de i voksiposen/under dyna).

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp