Koke egg, svar FORT!

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Hehe, har et lite problem her, fikk plutselig trang for å spise egg...men ikke hardkokt, men bløtkokt...ja hvor lenge må jeg koke et egg får å få det bløtkokt...har satt det på koking, derfor jeg trenger et rimelig kjapt svar...[:D]

Bruker eggkoker jeg [:-] Men, stemmer nok med det Rafi sier [:)]

pleier å koke de i 6-61/2 minutt
men om du vil ha de sånn veldig bløt, kanskje 5 min?

Ååå fikk lyst på det selv nå...Må løpe i butikken og kjøpe brød...[8D]

Men jeg bruker ca 10 min og får da litt løs i midten av plomma, så kanskje halvparten...5-7 min kanskje...

ORIGINAL: *Sperminator*

Hehe, har et lite problem her, fikk plutselig trang for å spise egg...men ikke hardkokt, men bløtkokt...ja hvor lenge må jeg koke et egg får å få det bløtkokt...har satt det på koking, derfor jeg trenger et rimelig kjapt svar...[:D]

Hehe.. Så rart. Det hadde jeg også kjempe lyst på tidligere i dag. Kjøpte varmt brød, egg, majones, kaviar, tomat og alt mulig. Da jeg kom hjem fra butikken ble jeg så sulten at jeg ikke orket å vente på eggene.

Til spørsmålet - jeg bruker 10-12 minutter på hardkokte (liker det best), så bløtkokte er vel bra etter 7-8, men dette avhenger jo litt av hvor bløte du liker de da?

Nå er du sikkert ferdig med dette da. Håper det smakte ;-)

ORIGINAL: HøstVinterMamma

egg koker er genialt, da jeg fikk den tenkte jeg: hva i all hverden skal jeg med noe så unødvendig.
men den er noe av det jeg bruker mest på kjøkknet tror jeg :)

ORIGINAL: vevina

ORIGINAL: HøstVinterMamma

egg koker er genialt, da jeg fikk den tenkte jeg: hva i all hverden skal jeg med noe så unødvendig.
men den er noe av det jeg bruker mest på kjøkknet tror jeg :)

Kjempekjekt [:)] Slipper å passe på tiden, den bråker jo så fælt når eggene er ferdig [:D]

Hehe, har spist kokt egg 2 kvelder på rad jeg [:-]

Stikker dere forresten høl på eggene når dere skal koke de?

Moren min gjør det, og påstår at en MÅ det for at de ikke skal gå istykker.. (tror jeg det er).. Jeg har dog aldri stukket høl i de de få gangene jeg har kokt egg..

Her kokes så lite egg at en eggkoker bare tar opp unødvendig plass, vi har så dårlig med plass fra før av..Lurer på om min kjære har en eggkoker,han har nevnt det...hvis den ikke ligger i kjelleren da..[8D]

Stikker ikke hull nei.

Stikker hull, og har eggkoker (mannen hadde fra før min tid) Jeg spiser knapt kokte egg, mannen bare harde (og kalde) som pålegg... Men vi bruker den når vi har besøk da, mine foreldre spiser kokte egg... svigers også...

Hvordan ble resultatet, tilfredsstilte det lystene?

Ble sååååå skuffet. Liker dem veldig bløte, og da pleier jeg å drysse salt oppi, er kjempe godt. Disse ble sånn halvbløte, og skuffelsen var stor.

Fosskokte dem i 3 min, og ble som sagt ikke bløte, men midt i mellom. Tror jeg koker dem i 2 min neste gang...[8D]

Eggkoker, det skal jeg ønske meg til bursdagen min [8D]

oi såpass, syntes mine blir pissbløte om jeg har de i under 6 min. [:-]
du må jo virkelig like dem knallpøse bløte[:D]

ORIGINAL: *Emma08*

Nei, men plommen var liksom litt hard, og litt bløt, vil i grunnen ikke kalle dem bløte heller...vanskelig å forklare. Men bløte var de ikke...tror heller det var fosskokingen som gjorde det...?

Nei, men plommen var liksom litt hard, og litt bløt, vil i grunnen ikke kalle dem bløte heller...vanskelig å forklare. Men bløte var de ikke...tror heller det var fosskokingen som gjorde det...?

pleier å fosskoke jeg også, kanskje det er forskjell på kjeler, hehe, vet ikke jeg[:-]
eggkoker får bli tingen tror jeg, så får du de sånn du ønsker.. slipper å stå klar med stoppeklokke også[:)]

pleier å fosskoke jeg også, kanskje det er forskjell på kjeler, hehe, vet ikke jeg[:-]
eggkoker får bli tingen tror jeg, så får du de sånn du ønsker.. slipper å stå klar med stoppeklokke også[:)]

Hehe noe gjorde jallefall susen, neste gang skal jeg koke dem i 2 min, og ta bilde av hvordan egget ser ut innvendig...[8D] Legge det ut her...hihi

Hehe noe gjorde jallefall susen, neste gang skal jeg koke dem i 2 min, og ta bilde av hvordan egget ser ut innvendig...[8D] Legge det ut her...hihi

får gjøre det, ha egen eggbildetråd[;)]

Back
Topp