Koffor e da sånn??!!!

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
At når eg bestemmer meg for å vera litt "sunn" så blir eg så forbaska sulten!!!!
Spiste middag i 16 tia idag, spiste normalt, å magen min brøøøle itte mat no!! Den har vel brølt den siste timen stakkar [&o]

Vanligvis spise eg ingen ting mellom middag og kvelds, er etter kveldsen eg begynner å snike i skapa. Litt snop og litt chips e godt for sjelo på kveldane [8D]

E då dette på kvelden eg skal prøve å kutte ut, så koffor e eg ihelsulten no???[8|][8|][8D]
Skjer kvar gong eg skal vera "sunn" ditta, irriterande!!![:@][8D]

Da spiser du ikke nok sunne ting og ikke helt den riktige typen. Behovet kan også være psykisk. [;)]

ORIGINAL: Sicily

Da spiser du ikke nok sunne ting og ikke helt den riktige typen. Behovet kan også være psykisk. [;)]

Tipper du har rett i alt du skrev der!!!
Eg veit egentlig helt sikkert at du har rett der [8D]

Er lite flink til å være sunn [&o]

ORIGINAL: fairy

Kan også lønne seg å ha lunsj som største måltid..

Kansje lurt! Vanligvis er lunsj en banan eller en  nutrilett bar [8D]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

ORIGINAL: fairy

Kan også lønne seg å ha lunsj som største måltid..

Kansje lurt! Vanligvis er lunsj en banan eller en  nutrilett bar [8D]

Da er det sikkert derfor!
Jeg har mye mindre sultfølelse/lyst på noe godt hvis jeg spiser en god frokost og lunsj.

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

At når eg bestemmer meg for å vera litt "sunn" så blir eg så forbaska sulten!!!!
Spiste middag i 16 tia idag, spiste normalt, å magen min brøøøle itte mat no!! Den har vel brølt den siste timen stakkar [&o]

Vanligvis spise eg ingen ting mellom middag og kvelds, er etter kveldsen eg begynner å snike i skapa. Litt snop og litt chips e godt for sjelo på kveldane [8D]

E då dette på kvelden eg skal prøve å kutte ut, så koffor e eg ihelsulten no???[8|][8|][8D]
Skjer kvar gong eg skal vera "sunn" ditta, irriterande!!![:@][8D]

har det akuratt likt her!iriterende[:@]men det ligger i hue.hjernen sender ut negatie tanker når vi skal være sunne[:D]

drikk vann mellom måltidene.. er ikke alltid at du er sulten, bare magen som gir signaler på det som mange tolker feil, for di drikker for lite vann...

nå hadde jeg tatt meg grønnsaker ellr 2knekkebrød hadde jeg vært deg[;)]

men siden jeg ikke er d, skal jeg snart lage meg popcorn[8D]

Kopierer det jeg skrev i en annen tråd:

Spis frokost hver eneste dag, spis flykræsj på tube (smaker bedre / mindre tran enn på boks), en brødskive med leverpostei, en skive med honning, en med kaviar, knask på en gultrot og en 5cm selleribit, og avslutt med en skje med sanasol.
Gjerne et glass appelsinjuice også (enten selvpresset eller "Premium" fra Tine, de andre juicene er fra konsentrat og ikke sunne i det hele tatt), eller ett glass vann til frokost med en saften presset ut fra en halv sitron.

Spiser du alt det til frokost hver eneste morgen (i hvertfall 3 av de 4 brødskivene, bytt på mellom f.eks kaviar/flykræsj) blir du nesten ikke sulten i løpet av dagen (tro meg, jeg er en storspiser av drittmat og var alltid sulten helt til jeg begynte med dette).

Hæy hæy!

Så Kal-el'n skrive øve her så e da lurt å eta ein skikkelig frokost. Helst noke så romme ein del karbohydrata å kaloria, men ikkje så alt for møkje (type snopmania/junkfood etc).

Eller så e mellommåltid ein god ting, å da trenge ikkje ver meir enn ein frukt å to (hyperslankara sverge vel te grønnsake om eg ikkje tar heilt feil), eller noke med møkje fiber i (fiberrik med tine smøreost på, 3-4 cherrytomate å ei gulrot f.eks.. nam nam :P)

Eg hadde samma problemet eg og når eg satte i gong med min "nye" livsstil, men da ordna seg når eg trappa opp te 4-6 måltid om dagen (mellommåltid inkludert). Høyres kanskje ut så møkje bal å driva med, men så lenge du får prøvd da ein dag så går da fort rutine i da, å so blir da knæsj.

Enig i det med frokost. En god og næringsrik frokost har alt å si både for hvordan kroppen opptar mat resten av dagen (hvilke næringsstoffer den påvirkes mest av) og hva du får lyst på. Du vil også føle mindre sult og mindre snopelyst ved å spise nok mat. [:)] Jeg mistet så og si alt av snopelyst og fikk redusert apetitt av å kutte ut lettbrus. [;)] Begynte automatisk å spise sunnere og, for jeg hadde jo ikke lyst på snop når jeg ble sulten. Ble mye enklere å spise ordentlig og riktig. [:)] Spiser også ca hver fjerde time. Går ned i vekt selv om jeg er gravid og syns jeg eter som en hest.

Back
Topp