Koffeinsjokk

*M13juni*

Første møte med forumet
Drikker ikke kaffe til vanlig, men tok en kaffe mokka nå. Ble skikkelig uvell,kvalm og svimmel..tror kanskje jeg fikk koffeinsjokk...er dette farlig? 

Tror nok du må drikke mer kaffi enn som så... jeg har først denne uken begynt å drikke kaffi igjen etter 5 mnd. av... Hvis du tar 10 kopper med kaffi så kan det jo hende at du får;) I en mokka er det sikkert en liten espresso, og det er ikke så mye. Tror ikke du skal bekymre deg:)

Man skal være litt forsiktig med koffein når man er gravid, men en mocha skal gå bra. Det anbefalte er at man ikke får i seg mer enn 100-200mg koffein daglig, en espresso inneholder ca 120 mg (i følge matportalen).

Selv om det ikke er skadelig for den lille i magen, så er det jo kanskje greit å unngå koffein hvis kroppen protesterer. Personlig holder jeg meg til koffeinfri mocha nå når jeg er gravid.

Men du kan vel bli uvel av smaken på kaffe/spresso.. det er en ganske mektig smak.. før ble jeg kvalmen og uvel hvis jeg drakk for mye kaffi.. men som allrede nevnt, tror ikke det er koffeinsjokk..

Tror d går fint,men d kan være blodtrykket du merket som ble påvirket enten ble høyere eller lavere...d er en av grunnene ti å drikke mye mindre kaffe som gravid fordi d kan påvirke BT[;)]

Back
Topp