koffeinholdige drikker?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
drikker dere mye av det?
jeg tar meg litt cola innimellom, og drikker litt te bare..

men jeg er veldig glad i mocca iskaffe f.eks, men har ikke den mye koffein i seg? kan jeg drikke en innimellom likevel?
Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Jeg drikker te :) har te uten koffein, men drikker også "vanlig" te. 2-4 kopper dagen. Jeg må ha te!! Drikker ikke kaffe.

Sluttet med koffein samme dag som jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg drakk MYE Pepsi Max, som er en av de verste når det gjelder koffein. Nå blir det kun vann :)

Kuttet ut all koffein jeg også. Har vel kun tatt 2 glass med cola+ 1 liten kopp kaffe på restaurant siden jeg testet positivt 21 okt 2013.

Her går det i koffeinfri kaffe, vann, juice.

Drikker noen super redbull i ny og ne.. Fantastisk hvor mye bedre det smaker når man er gravid gitt! Men holder meg innen grensen som er anbefalt.. Tar meg også en kopp cafe latte noen dager :)
Ser nyere forskning sier at det ikke påvirker at man kan føde tidligere, men heller påvirke fødselsvekten negativt om man drikker over 300 milligram pr dag (ca 3 kaffekopper)

Koffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

KOFFEININNHOLD I ULIKE TYPER KAFFEDRIKKER ER (PER DL DRIKKE):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)

Dette kommer fra matportalen om du ikke har lest det allerede.. Nyttig synes jeg :)

Drikker Pepsi Max.. Jordmor sa så lenge jeg ikke oversteg 1 liter om dagen gikk det bra

I brosjyren jeg fikk av jordmor står det at man risikerer spontanabort ved å innta mye koffein. Anbefalingene fra helsedirektoratet er maks 1-2 kopper kaffe eller 3-4 kopper te pr dag. Jeg drikker nesten ikke kaffe/te, men tar meg ett glass pepsi-max i ny og ne.

Jeg drakk kaffe frem til uke 6-7. Da kom kvalmen og jeg har ikke en gang orket tanken på kaffe. Jeg er ikke så kvalm lenger, men har fortsatt ikke lyst på kaffe. Cola drikker jeg et glass innimellom.

Drikker te hver dag, av og til kaffe latte eller iskaffe. Sjelden cola.

Drikker ikke kaffe, men te daglig (max to kopper), og pepsi max i helgene :)

Iskaffe ibland. Te må eg ha hver dag. Eller e det vann å juice. Liker ikke noe annet.

Tar ingen sjanser.. Så ingen koffein og heller ikke té.. Var så mange urter som kunne føre til sammentrekninger i livmor. Men jeg er ekstrem da! Redd for at hvis det hadde skjedd noe galt hadde jeg tenkt at det var grunnet det.. ;)

Tenker ikke så mye over mengden.

Drikker en kopp kaffe på morgenen og noen dager cola iløpet av dagen.
Er vi på besøk blir d kaffe på ettermiddagen også.

Har fått dilla på battery (energidrikk) og iskaffe fra Tine! Men det er en gang i mellom og ikke daglig! :) Drikker ikke så mye cola lenger, men det går ned mye urge! Aner ikke hvordan koffeininnholdet er i sånn brus egentlig, hvis det er noe i det hele tatt!? Men tenker ikke så mye over det annet enn at jeg ikke drikker mer enn 1 liter med energidrikker eller kaffe om dagen! :)

Back
Topp