Koffeinholdig drikke

Fregnefanten

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Sommerfuglene
Hei!
Jeg har litt problemer med å kutte ut cola zero, men har kuttet ned til under en liter om dagen. Det er sånn cola zero jeg lager med sodastream, så flasken er på cundt 9dl, drikker en flaske for dagen [emoji85] har kuttet helt ut kaffe for å kunne drikke mest mulig cola [emoji23]
Mener å ha lest en plass at en liter med cola per dag var maks anbefalt til gravide, men har også lest at to kopper kaffe/te/cola er maks..

Drikker jeg for mye koffein, noen som vet bedre med anbefalingene? Hvor mye er for mye?
 
Gutten min er oppfostra på Pepsi Max :rolleyes: Var en periode husker jeg da jeg plutselig ikke greide drikke det lengre, men drakk myyye.
 
Er vel mengden koffein det går på, og cola inneholder mindre enn kaffe.
Ganske sikker på det er 1 liter som er maks anbefalt, men sjekk på matportalen. Mener det står der sammen med kostholdsråd for gravide :)
 
Jepp! [emoji3]
784e9ff7b1f517bdb3346f2f718b3409.jpg
 
Så hvis jeg skal holde meg til under 150 mg koffein per dag, blir det 11,53 dl med cola. Og jeg drikker mindre enn det, så tenker det er trygt da :)
 
Kjekt! Takk for svar, har også vært usikker. Pepsien frister ekstra for tiden [emoji85]
Her også!! Men idag har jeg begynt å få halsbrann av colaen [emoji85] skal ikke se bort ifra at jeg må se meg nødt til å kutte den helt ut [emoji85]
 
Back
Topp