Koffeinfri kaffe og prøving

Ønskerenlitentil

Forelsket i forumet
Jeg har hørt det at kaffe kan være med på å gjøre det vanskeligere å bli gravid, og man skal jo helst ikke drikke så mye kaffe under svangerskap heller.

Men har det noe å si om jeg drikker koffeinfri kaffe? Er det bare koffeinet i kaffen som ødelegger, eller er det noe annet også?

Det er koffeinen som er problemet, så vidt jeg har skjønt, så man kan trygt drikke koffeinfri kaffe :)

Hvertfall koffeinet som er "problemet" når en er gravid. Vet ikke med prøving :-)

Har ikke hørt noe om at det kan påvirke prøving. Det er koffeinet som påvirker embryoet/fosteret, så man skal heller ikke drikke mer enn en kopp svart te, cola eller andre drikker med koffein i, om dagen.

Det er ikke noen kopper kaffe daglig som er grunnen til at du, eller noen andre, ikke blir gravid.

Har ikke hørt noe om at det kan påvirke prøving. Det er koffeinet som påvirker embryoet/fosteret, så man skal heller ikke drikke mer enn en kopp svart te, cola eller andre drikker med koffein i, om dagen.

Koffein kan klusse til eggløsningen, og redusere fruktbarheten. Det er derfor ofte anbefalt at man holder seg til 1-2 kopper kaffe også under prøvingen. Koffein går også ut over sædkvaliteten, så også menn anbefales å kutte ned kaffedrikkingen til 1-2 kopper daglig.

Koffein kan klusse til eggløsningen, og redusere fruktbarheten. Det er derfor ofte anbefalt at man holder seg til 1-2 kopper kaffe også under prøvingen. Koffein går også ut over sædkvaliteten, så også menn anbefales å kutte ned kaffedrikkingen til 1-2 kopper daglig.

Var det jeg hadde hørt også, så tenkte jeg at det ikke er et stort problem å redusere kaffen hvis det kan ha en betydning

Ok, I stand corrected! :cat:

Back
Topp