Koffeinfri drikke

Babymirakelet

Betatt av forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Augustmagi 2025
Noen som har tips til koffeinfrie kalde drikker utenom vann?

Vet dere om noen brus med lite koffeininnhold?

Drakk veldig mye cola før svangerskapet og kjenner at nå når varmen er her savner jeg brus.

Sniker fra mars-forumet: Her går det i is-te, og litt brus uten koffein (Villa f.eks, og mange av de billigtypene med appelsinsmak, champanjesmak, sitronsmak).

Går mye i vann, litt juice, litt saft, og lettbrus bittelitt innimellom (men har lest at lettbrus ikke er bra særlig for gravide, men også ikke for andre, så prøver å begrense det). Er forsiktig med iste, for det har koffein, og jeg holder meg helt inna koffein for sikkerthetsskyld. Men sukkerfri saft som Zeroh inneholder ikke aspartam ihvertfall, så den skulle være grei vil jeg tro, og kommer jo i mange smaker.

Sniker fra mars-forumet: Her går det i is-te, og litt brus uten koffein (Villa f.eks, og mange av de billigtypene med appelsinsmak, champanjesmak, sitronsmak).
Oo gakk for tips, viste ikke at det fanteS brus uten koffein, men skal gå til innkjøp av brus med champagnesmak for det er jo veldig forfriskende i varmen når man får akutt lyst på brus

Oo gakk for tips, viste ikke at det fanteS brus uten koffein, men skal gå til innkjøp av brus med champagnesmak for det er jo veldig forfriskende i varmen når man får akutt lyst på brus
Er egentlig ikke så mange brussorter som inneholder koffein, de aller fleste gjør ikke det :) Er vel cola og pepsi-max som er de som inneholder absolutt mest (men finnes cola uten koffein som nevnt over).

Går mye i vann, litt juice, litt saft, og lettbrus bittelitt innimellom (men har lest at lettbrus ikke er bra særlig for gravide, men også ikke for andre, så prøver å begrense det). Er forsiktig med iste, for det har koffein, og jeg holder meg helt inna koffein for sikkerthetsskyld. Men sukkerfri saft som Zeroh inneholder ikke aspartam ihvertfall, så den skulle være grei vil jeg tro, og kommer jo i mange smaker.
Helt unna koffein klarer nok ikke jeg, men prøver hvertfall å resusere det kraftig

Er egentlig ikke så mange brussorter som inneholder koffein, de aller fleste gjør ikke det :) Er vel cola og pepsi-max som er de som inneholder absolutt mest.
Takk takk for informasjon, har prøvd å google masse i forhold til brus og koffein men finner veldig lite informasjon om det.

Om Pepsi Max
2,5 dl Pepsi max inneholder 50 mg koffein
Ved et inntak høyere enn dette kan man få bivirkninger i form av uro, rastløshet, søvnvansker og hjertebank.
Om cola
en liter cola rommer litt mindre enn 100 milligram

Back
Topp