Koffein?

H-40643225

Andre møte med forumet
Hei, jeg har til nå (19 uker på vei) forholdt meg til helsenorge sine retningslinjer ang mat og drikke i svangerskapet. Jeg har drukket 1-2 kopper med kaffi om dagen, men har nå fått kommentarer fra andre som har vært gravid at "du kan ikke drikke kaffinår du er gravid" kommentarer. Hva gjør dere? Hva forholder dere dere til? Jeg ser på meg selv som en fornuftig person, og tenker at om helsenorge mener at det er ok å drikke noen kopper kaffi om dagen så har de vel rett?
 
Stol på det som Helsenorge skriver. Jeg tror det var strenger før i tida, så mange har ikke fått med seg de siste oppdateringene om hva som er anbefalt og sier det sikkert for å prøve å hjelpe. Jeg har fortalt flere om at "det er sånn det anbefales i dag", så er den saken grei
 
I første trimester klarte jeg ikke smaken på kaffe. Nå drikker jeg en kopp i ny og ne i forbindelse med jobb. Har heldigvis ikke fått noe kommentar på det.
 
Hei, jeg har til nå (19 uker på vei) forholdt meg til helsenorge sine retningslinjer ang mat og drikke i svangerskapet. Jeg har drukket 1-2 kopper med kaffi om dagen, men har nå fått kommentarer fra andre som har vært gravid at "du kan ikke drikke kaffinår du er gravid" kommentarer. Hva gjør dere? Hva forholder dere dere til? Jeg ser på meg selv som en fornuftig person, og tenker at om helsenorge mener at det er ok å drikke noen kopper kaffi om dagen så har de vel rett?
Forholder meg til fagfolk. Og nyter kaffen min.
Men skjønner det er kjipt med sånne kommentarer, det er fascinerende hvordan mange anser gravides vaner (og kropp) som fritt vilt man kan kommentere uhemma på.
 
Kjøpt koffeinfri og drikker det. Tar en halv kopp hvis det serveres borte. Er snart uke 8, men synes at blir litt mer kvalm av kaffe, så vurderer skippe helt
 
Det er frivillig om enkelte er komfortable med kun koffeinfri. Si at man forholder seg til retningslinjer og anbefalinger til helsenorge og da går det fint å drikke par kaffe om dagen.

Spiser sushi siden det er greit ifølge helsenorge, men også fått unødvendig kommentarer at det skal man ikke gjøre likevel :smiley-ashamed004 Bare ignorerer det og gjør som jeg vil.
 
Jeg tenker at så lenge du følger rådene fra helsenorge så nyt kaffen din! Ikke tenk på de som ikke har lest seg opp på dagens råd, de oppdateres etter forskning. Et par kopper går bare godt
Selv drikker jeg en kopp te innimellom, men måtte trappe ned fra å drikke te nermest religiøst
 
Hei, jeg har til nå (19 uker på vei) forholdt meg til helsenorge sine retningslinjer ang mat og drikke i svangerskapet. Jeg har drukket 1-2 kopper med kaffi om dagen, men har nå fått kommentarer fra andre som har vært gravid at "du kan ikke drikke kaffinår du er gravid" kommentarer. Hva gjør dere? Hva forholder dere dere til? Jeg ser på meg selv som en fornuftig person, og tenker at om helsenorge mener at det er ok å drikke noen kopper kaffi om dagen så har de vel rett?
Ikke hør på dem. Jeg hører på helsenorge og følger dem. Hør på helsenorge, de er tross alt de erfarne og oppdaterer seg etter hva som er farlig og ikke hvert år. Ikke hør på dem som tror på hva som er farlig nå, enda det ikke er det nå men var for 40 år siden
 
Jeg drikker 1-2 kopper kaffe hver dag. Noen dager en kopp kaffe og en 330 ml Redbull. Har mindre lyst på kaffe når jeg er gravid, men drikker det de dagene jeg føler jeg «trenger» det og ikke av vane.
 
Det gravid greiene tar helt av altså . Kjenner jeg blir litt irritert også fordi det er et hysteri samme hva helse Norge sier . Det er uansett forskjell på å barbere seg og kappe av seg huet . Det er vel bedre å drikke fem kopper kaffe om dagen enn å røyke ti røyk om dagen feks ?!

Jeg begrenser meg . Drikker en kopp eller to og ikke alltid hver dag . Liker iskaffe , så lager ofte det hjemme eller kjøper ute . Kjøper aldri koffein fri eller zero produkter for det tror jeg er værre enn vanlig sukker i små mengder .

Begynte å spise salami her denne uka og det smakte himmelsk :laughing001 Er så klart mer forsiktig med spekemat og spekepølse , men vanlig salami skal være trygt i Norge .

Jeg rører ikke alkohol , men tok alkoholfri hvitvin i sommer til en middag .

Jeg er mer omringet av folk som er omvendt . Som sier å herregud en skive salami er ikke farlig , å herregud kaffe er det farlig osv

Trøster meg med at det hadde hvert værre om jeg røyka /snusa tok meg en joint og spiste bare usunt og drakk masse energi drikker hele uka . Så da tenker jeg at om noen tar 4 kopper kaffe hver dag , så tror jeg det går bra .
Igjen så bestemmer vi selv og hev deg over disse som kommenterer . Jeg venter nr 4 og gidder rett og slett ikke engasjere med kjempe mye i sånt . Jeg tok et bilde av barnerommet til første mann og der var det en plante på rommet som kunne kvele ungen . Kjenner jeg blir helt matt … det er ve forskjell på å sove på plantasjen enn hjemme …

Spør jm om i hele landet hva de har opplevd og hva de anbefaler osv

Her klarte jeg ikke drikke kaffe i første trimester, kanskje to mummi kopper i uka .

Lytt til dere selv og dagens anbefaling og bruk sunn fornuft tenker jeg . :Heartred
 
Back
Topp