Koffein!

ArcticMist

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Hvor mye koffein kan man få i seg uten at det blir for mye?
Jeg prøver å begrense meg til Max 0,5l Pepsi Max de dagene jeg drikker det, men da våger jeg ikke drikke te..
Drikker ikke kaffe eller noe annet, det er te og Pepsi det går i..
Hva er deres forhold til det?

IMG_3631.jpg

Kilden til informasjonen er matportalen.

Etter mine beregninger kan man da drikke 1L Pepsi Max om dagen og fortsatt være innafor anbefalingen.

Men det tørr jeg ikke så jeg gjør som deg - maks 0,5L Pepsi Max om dagen også drikker jeg koffeinfri kaffe. Er på ferie i utlandet om dagen og har med meg et glass koffeinfri pulverkaffe i veska. Haha! Tidenes gamle tante! Ellers går det mye i farris.

I går drakk jeg faktisk 0,8L cola zero, men jeg tror virkelig ikke det er noe stress innimellom.

Anbefalingen er vel på 100-200 mg koffein pr dag, og så får man bare regne ut ifra det.. jeg er skikkelig kaffekjerring, så jeg kutter alt annet som kan inneholde koffein, slik at jeg kan drikke 1-2 kopper kaffe om dagen, og de drikkes med andakt :hilarious:

Anbefalingen er vel på 100-200 mg koffein pr dag, og så får man bare regne ut ifra det.. jeg er skikkelig kaffekjerring, så jeg kutter alt annet som kan inneholde koffein, slik at jeg kan drikke 1-2 kopper kaffe om dagen, og de drikkes med andakt :hilarious:
Haha, herlig :hilarious:

Jeg har kuttet ut alt av koffein. Drikker vanligvis MYE kaffe, men nå frister det ikke uansett. Og har kjøpt koffeinfri te, men orker jo ikke te i denne varmen.

Jeg har trappet ned med koffeinfri kaffe hjemme, det siste halvåret har det vært enten helt koffeinfritt eller en kopp med halvt/halvt. Verre på jobb, har pleid å drikke to kopper om dagen.. Får vurdere om jeg klarer meg med én fremover, og så drikke koffeinfri hjemme, eller om jeg må kjøpe koffeinfri kaffe til å ha på jobb også..

Er ganske elendig på koffeingrensa. Drikker ikke kaffe/te, men drikker nok 1 liter cola zero hver dag. Eier ikke selvdisiplin, pluss at det hjelper veldig på kvalmen.

Jeg drakk myye energidrikke før. Kuttet helt ut, frister ikke lengre og er livredd for at den lille skal kan ta skade av det.

Jeg er ellers en skikkelig kaffekjerring, flere kopper daglig med sterk kaffe. Trappa ned før jeg ble gravid, da vi sleit med å bli nettopp gravid, så må går det greit med en kopp. Sjøldisiplin:hilarious:

Jeg er ellers en skikkelig kaffekjerring, flere kopper daglig med sterk kaffe. Trappa ned før jeg ble gravid, da vi sleit med å bli nettopp gravid, så må går det greit med en kopp. Sjøldisiplin:hilarious:

Jeg er også glad for å ha trappet ned! Har gratis Deli de Luca-kaffe på jobben, så før var det gjerne 3-4 kopper på jobb, og så en eller to hjemme etter middag. Nå er jeg nede i maks to kopper om dagen, og halvparten er koffeinfri kaffe. Får se hvordan det blir når jeg skal på jobb igjen, om jeg klarer å holde meg til én kopp på jobb og en kopp hjemme..

Jeg startet etter nyttår i år, fra 2-3 kopper daglig til 1-2 i uka. Og heldig som jeg er liker jeg nesten ingen brus så drikker pent lite av det å. Har drikki kaffe daglig og mye siden jeg var 12-13 år.. så var godt for magen nå å kutte det ut :)

Orker ikke kaffe, har ikke klart det de siste 4-5 dagene. Synes det er trist, for er veldig glad i kaffe. Om dette her fortsetter så kan det hende at det er det som avslører mini på jobb

Her i huset har vi espressomaskin, så det blir nesten daglig en cappuccino med dobbel shot i. Resten av dagen drikker jeg ikke særlig koffein. Er glad i Pepsi Max, men det blir aldri mer enn 0,5 liter de dagene vi åpner er flaske. Så tror ikke jeg overskrider noen grense [emoji4]

Har kutta ut alt av koffein, men kan drikke litt cola av og til. Trappa gradvis ned, har brukt å få sånn hodepine ellers.

jeg har kuttet ut Burn som jeg ellers er så avhengig av, men Colaen klarer jeg ikke å slippe enda, så jobber på å ta ned megden i stedet. Så lenge man er innenfor anbefalingene over her så går det nok bra!

Back
Topp