Koffein

Mozzarella

Elsker forumet
Er det flere enn meg som sliter med å holde seg unna kaffe?
Nå har kvalmen begynt å komme, og det hjelper litt på. Men sliter enda. De første dagene prøvde jeg å gå over fra kun kaffe til te. Men så var det jo koffein i te`en også! :wtf: Skulle ta meg en cola zero - koffein i den og! Haha. Er det mulig. Må på koffeinavvenning.

Last edited:
Drikker 2-3 enheter per dag.

Har kjøpt koffinfrie kapsler til Nespresso maskinen, veldig god!

Prøver å holde meg unna. Men jeg drikker ikke kaffe hver dag så er ikke noe problem. Verre med cola zero i helgene. Få prøve å bli sunnere å bare drikke vann frammover :)

Jeg har ikke lyst på kaffe om dagen, så det er ikke noe stort problem :-) Det gkør imidlertid ingenting om du får i deg litt, ett par-tre kopper er innafor :-)

Har heller ikke mye lyst på kaffe for tiden. Men drikker til gjengjeld mye svart te...lurer på hvor mye koffein det er i det? Kanskje jeg må kjøpe inn noe te uten koffein.

Jeg sliter veldig og har overskredet grensen hver dag :/ Har sluttet med snus for 3. Dag i dag og da er kaffe så godt! Håper det jevner seg ut etterhvert :)

Så flott at du har klart å kutte ut snusen :-) Har du forsøkt koffeinfri?
Ja huff trodde ikke jeg skulle overleve første dagen :P Men motivasjonen er stor da :D Nei har ikke prøvd koffeinfri men det skal jeg jammen prøve! Det var er lurt tips :D

Sliter litt med å ikke drikke for mye kaffe! Spesielt på jobb :P Forrige gang mistet jeg lysten på kaffe rundt uke 7-8 så da var det lett å holde seg unna. Kanskje det blir slik denne gangen også ;)

Siden dette er et lite overraskelsesbarn, så var jeg ikke helt mentalt klar for å slutte med snus, så jeg kjører på meg alt annet akkurat nå. Kaffen er ikke det verste man kan overskride "grensa" på, og så satser jeg på å redusere inntaket etterhvert :)
Har begynt med nikotinfri snus da, føler at det hjelper.
Men det er fælt, jeg slutta helt å amme for 2 måneder siden, så det var ikke lenge jeg kunne gjøre hva jeg ville med kroppen før det er på'n igjen med restriksjoner gitt :p Hehe, jaja...

Men grensa er vel på 2 kopper kaffe eller 4 kopper te (er mindre koffein i te...)

Siden dette er et lite overraskelsesbarn, så var jeg ikke helt mentalt klar for å slutte med snus, så jeg kjører på meg alt annet akkurat nå. Kaffen er ikke det verste man kan overskride "grensa" på, og så satser jeg på å redusere inntaket etterhvert :)
Har begynt med nikotinfri snus da, føler at det hjelper.
Men det er fælt, jeg slutta helt å amme for 2 måneder siden, så det var ikke lenge jeg kunne gjøre hva jeg ville med kroppen før det er på'n igjen med restriksjoner gitt :p Hehe, jaja...

Men grensa er vel på 2 kopper kaffe eller 4 kopper te (er mindre koffein i te...)
Jeg vet at det eneste som fungerer for meg å å bare brått slutte, så blir det noen crazy days med gravidhormoner og nikotin monster :P Klarer meg ikke uten kaffen, men kan redusere med koffeinfri :D Hehe, jeg ser den :) Hva gjør vi ikke for våre fødte og ufødte barn <3

Jeg vet at det eneste som fungerer for meg å å bare brått slutte, så blir det noen crazy days med gravidhormoner og nikotin monster :p Klarer meg ikke uten kaffen, men kan redusere med koffeinfri :D Hehe, jeg ser den :) Hva gjør vi ikke for våre fødte og ufødte barn <3

Ja, samme her, er egentlig det å slutte brått som funker best for min del også. Men da har jeg gjerne bestemt meg for det selv, og visst om at NÅ er det slutt på snus. Mens nå ble det bare til at jeg var en lykkelig snuser den ene dagen (snusa masse og ELSKER snus), til å sitte der med positiv test den neste dagen uten å være forberedt eller å ha valgt det selv (på en måte, you get my drift ;-p).Og jeg har ikke samvittighet til å snuse noe mer da (sef)....
Men det går over, det veit jeg. Det gikk bra sist, da skal jeg klare det denne gangen også. =D Men blir typisk at man overfører det til noe annet; må liksom ha noe å putte i munnen. Blir gjerne godteri eller noe slikt, som jo ikke er helt supert det heller.

Hehe, jeg skjønner! Snusen var min aller beste venn lenge :P Tyggis, det funker! Suget varer i noen minutter og det gjør tyggis også :D

Snusen har jeg ikke klart å legge fra meg enda. Har kjøpt Onico da! Men, vanskelig! Sist smakte snusen dritt fra uke 8, det ga meg virkelig en kickstart! ;) Holdt meg unna helt til barselen, skulle bare ha slutta!

Jeg har ikke så veldig lyst på kaffe for tiden.. :/ men, cola zero derimot. Det er min store last.. :/

Jeg elsker kaffe, men drikker det nesten ikke nå.

Har sånn ristet byggmalt-drikk fra helsekosten, BarleyCup. Ser veldig ut som kaffe, men smaker annerledes. Men den er jo varm, så hvis jeg bruker yndlingskoppen og legger godvilja til kan den minne litt likevel ...

36549_Kaffe-erstatning_Barleycup__1.jpg

Pepsimax....sukk!
Kuttet ut kaffe (drikker veldig lite, kun på jobb). Så er det pepsimax da....:-o

Back
Topp