Koffein og prøving

PepsiMom

Gift med forumet
Marshmallows2021
Novemberlykke 2022
Smånissene 2022
Når dere prøver, kutter dere ut på koffein da?
Jeg slutta "helt" med kaffe da vi bestemte oss for å prøve. Nå er det derimot tilbake til fullt kjør med jobb og kombinasjon skole/hjemmeskole. Kjenner jeg MÅ ha kaffe, og drikker maks en kopp om dagen de verste dagene. Har også nesten slutta med brus som inneholder koffein. Men er det egentlig nødvendig å slutte dersom man holder seg til en kopp om dagen?
Hva tenker dere andre om dette? :)

Jeg ble gravid den måneden jeg kuttet ned til én kopp om dagen. Det kan jo ha vært en ren tilfeldighet, men hvem vet. Det endte med dessverre i MA for meg, men jeg vil kutte på samme måte når vi begynner prøving igjen :)

Når dere prøver, kutter dere ut på koffein da?
Jeg slutta "helt" med kaffe da vi bestemte oss for å prøve. Nå er det derimot tilbake til fullt kjør med jobb og kombinasjon skole/hjemmeskole. Kjenner jeg MÅ ha kaffe, og drikker maks en kopp om dagen de verste dagene. Har også nesten slutta med brus som inneholder koffein. Men er det egentlig nødvendig å slutte dersom man holder seg til en kopp om dagen?
Hva tenker dere andre om dette? :)
Jeg drikker fortsatt kaffe og kommer til å fortsette med det:happy: Prøvingen kan ta tid så jeg unner meg de 2 koppene jeg har til dagen;) Man kan også drikke mellom 100-200 mg koffein mens man er gravid, så en kopp kaffe mens man prøver går helt fint:happy:

Burde sikkert vært flinkere, men prøver å gå ned til 1 kopp kaffe + 1-2 glass pepsi max om dagen etter EL. Tenker å gå ned til maks 1 kopp om dagen om jeg får positiv test

Forskning har vist at kvinner som drikker koffein tilsvarende 5 kopper kaffe eller mer om dagen, har hele 50% redusert fruktbarhet. Men de fant ikke noen merkbar nedgang i fruktbarheten om man drakk mindre enn det.

Det er noe annet når man er gravid, da bør man drikke så lite som mulig.

Både forrige gang jeg var prøver, og denne gangen, reduserer jeg koffeinen. En ting er at jeg ikke vil drikke for mye koffein mellom el og ikm, og da er det greiest å heller venne kroppen til mindre mengder av det.

Det er også greit å ha "avruset" seg FØR man blir gravid, så man slipper koffeinabstinenser på toppen av gravidsymptomer. Du må jo leve med svært lite koffein i graviditeten, når hormoner gjør deg enda mer sliten og trøtt enn du er nå. Like greit å venne seg til det først som sist, tenker nå jeg.

Jeg supplerer med koffeinfri kaffe, og håper på placeboeffekt ;)

Da jeg ble gravid sist hadde jeg ingen begrensning på kaffe, men drakk 3-4 kopper om dagen. Da jeg fikk positiv test holdt jeg meg til max 2, og droppet all koffeinholdig brus. Etter en stund kom kvalmen og da orket jeg ikke tanken på kaffe engang...
Mistet desverre i uke 9, og da kvalmen endelig forsvant etter aborten min tenkte jeg at jeg kunne benytte sjansen til å trappe ned på kaffedrikkingen. Det gikk sånn halvveis... Nå prøver vi på baby igjen! Og prøver å holde meg på 3 kopper pr dag.

Jeg elsker kaffe og drikker som vanlig nå før EL. Mellom EL og TR har jeg redusert mengden fra kanskje 4-5 kopper kaffe om dagen til 1-2. Har akkurat begynt på PP3 nå, så har jo ikke blitt gravid enda, men har hatt to svangerskap tidligere med samme prosedyre, så får håpe det ikke har altfor stor innvirkning denne gangen :)

Jeg har aldri drukket MYE kaffe, men 1 kopp om dagen ca. Kuttet helt da vi begynte å prøve, men nå etter 9 måneder gidder jeg ikke mer :hilarious: Nå har jeg startet med min daglige morgenkaffe igjen, og hvem vet, kanske det gjør susen?:rolleyes:

Jeg drikker mye kaffe. Spesielt på jobb. Prøver å tenke litt på det, og har nå gått ned til Max 2 kopper per dag. Går greit enn så lenge :) men jeg eeelsker kaffe

Back
Topp