Koffein og Pepsi Max

MaryLou

Juni12s energiske <3
VIP
Er det flere her inne som sliter med Pepsi Max'n???

Jeg har drukket masse Pepsi Max i svangerskapet. Jeg vet jo at brus ikke er det beste man kan helle i seg for den voksende babyen, men har tenkt at det kan umulig være så fryktelig ille..!

Jeg kuttet ut røykinga da jeg fant ut at jeg var gravid. Kjempe fornøyd med det!
Jeg har aldri drukket kaffe eller te, Coca Cola er heller sjelden...
... så naive dumme meg trodde hun holdt seg unna koffein!!
Enn at jeg kunne ta så feil!!

Det er visst masser av koffein i Pepsi Max. Jeg trodde faktisk ikke det!
Jeg trodde den eneste brusen som hadde koffein var Coca Cola. 

Ikke rart man har følt seg avhengig! Man har faktisk vært avhengig av koffein i 10 år uten å ha visst det!!

Igår skulle et være stopp! Drakk ikke noe brus .. og på kvelden kom hodepinen - for fullt!! Det blei så vondt tilslutt at jeg faktisk fikk tårer i øyene. Jeg la meg tidlig og hodepinen fortsatte (i mindre grad) hele natten. Våknet imorges med hodepine og har hatt hodepine i hele dag.

Så ikveld så måtte jeg krype til korset. Jeg har drukket 2 glass brus. Hodepinen er fortsatt litt i bakgrunn etter en hel dag uten, men føler meg mye bedre.
Jeg skal kutte ut Pepsi Max, men jeg tror kanskje jeg skal trappe ned istedet for å kutte brått! Når man har vært vant til å minst drikke 1 liter om dagen, så er det ikke så rart at kroppen reagerer!!

Noen andre som opplevde koffein og/eller Pepsi Max abstinenser??
 
Nei, drikker ikke kaffe, og lite te. Drikker ikke så mye brus heller, så her går det bra. Men har tenkt nøye gjennom dette med koffein, så reduserer mye. Men jeg har som sagt aldri drukket nok for at det skulle bli abstinenser av det heller. Hvor mye pepsi drikker du om dagen da? Mener at man kan drikke rundt en liter for å holde seg innenfor den anbefalte grensa på inntak av koffein. Er sikkert lurt av deg å trappe forsiktig ned. :) lykke til!
 
Æ drikker pepsi max flere gang i uka, men ifølge jordmor og lege så e det INGEN problem så lenge man holder sæ til maks 1 liter om dagen. Og en liter e jo ganske så mye =) 1 liters anbefalinga gjelder forøvrig all slags lightbrus/lightsaft (både med og uten koffein) fordi det e andre stoffa som kan være skadelig i store mengda. Men så lenge man holder sæ innafor grensa så går det nok helt fint =) Æ har nu ikke tenkt å kutte ut pepsi max kosen min iallefall! ;)
 
Jeg drikker "kvoten" min med pepsi max nesten hver dag.

var verre forrige svangerskap,da drakk jeg cola. og la mye på meg pga sukkeret.
og det er MYE mer koffein i cola enn i pepsi max,
det er faktisk ikke så mye i pepsi max som folk tror.
 


*Snuppo+1+1* skrev:
Jeg drikker "kvoten" min med pepsi max nesten hver dag.

var verre forrige svangerskap,da drakk jeg cola. og la mye på meg pga sukkeret.
og det er MYE mer koffein i cola enn i pepsi max,
det er faktisk ikke så mye i pepsi max som folk tror.


Godt å høre!! =D
Jeg har vel innsett at jeg ikke trenger å slutte helt, men bare ta det litt mer med ro. Bli flinkere til å drikke vann bl.a. 
 
Det høres jo ut som klassiske abstinenser dette. Så det går nok over bare du gir det noen dager... Det er sikkert fælt å ha det sånn, men det går over. Kroppen din må bare komme seg etter "sjokket"  Mange får det samme om de kutter ut sukker, f.eks.

Jeg er personlig ikke glad i lett-produkter pga alle E-stoffene. Spesielt når jeg er gravid.
Men det er vanskelig...
- Ingen alkohol (noe som går veldig greit)
- Ingen "vanlig" brus pga. sukker
- Ingen lett-brus pga E-stoffer
- Ingen Farris e.l. pga at det er mye salt i det
- Ingen kaffe eller te pga koffein

Hva skal man liksom drikke da?!?!?!?!
Vann blir man jo drittlei av... Her blir det en kaffekopp i ny og ne, og noen koffeinfrie tevarianter som jeg har funnet. Går man på kaffebrennerier eller lignende har de gode varianter. De koffeinfrie te- og kaffetypene de har på dagligvaren har jeg ikke fått helt sansen for...
 
gynekologen min spurte meg om jeg drakk kaffe, å jeg svarte ja,,,,noe jeg drikker mye av iløpet av en dag, å han sa at det bare var bra for kaffen fungerer som vanndrivende. nevnte ingenting om at det er skadelig. tror man fort henger seg opp i hva man kan og ikke kan spise/drikke,,,,,

jeg holder meg unna alkohol, så da får mat være mat! å pepsi max drikker jeg også med god samvittighet!
 
Her var jeg nærmest avhengig av Pepsi max før jeg ble gravid. I og med at jeg blir så dårlig med kvalme & spying har jeg de første 4-5 månedene drikket vann & litt saft. Bare for å få litt veske i meg. 
Nå når formen er blitt litt bedre,drikker jeg litt cola,litt annen brus,juice,saft osv. Men er ikke i nærheten så avhengig som jeg var før jeg ble gravid. Så jeg er egentlig glad for det jeg! 
 
Her drikkes det både kaffe, te brus, pepsi max og farris... Har kuttet ned og prøver å holde meg innenfor koffein anbefalingene...
Men i helga klarer jeg nok ikke det, for er jo litt koffein i sjokolade også.

Alt med måte tenker nå jeg og orker ikke å bli hysterisk! Gikk fint med lillegutt så regner med at det går bra denne gangen også!
 
Jeg sluttet å røyke når jeg ble gravid, og med den forsvant lysten på kaffe og brus. Helt merkelig.
Det dumme var at jeg gikk i to uker med hodepine før den ga seg. Det som gjorde at jeg klarte å holde meg unna var jo at jeg syntes kaffe og pepsi max smakte utrolig dårlig, noe jeg har aldri har synes før. 

Men det positive er at jeg drikker ikke kaffe eller brus. Og har heller ingen hodepine. Tror egentlig ikke det er så farlig å drikke litt brus, så lenge det ikke blir 1,5 liter hver dag. 
 


MaryLou skrev:


*Snuppo+1+1* skrev:
Jeg drikker "kvoten" min med pepsi max nesten hver dag.

var verre forrige svangerskap,da drakk jeg cola. og la mye på meg pga sukkeret.
og det er MYE mer koffein i cola enn i pepsi max,
det er faktisk ikke så mye i pepsi max som folk tror.


Godt å høre!! =D
Jeg har vel innsett at jeg ikke trenger å slutte helt, men bare ta det litt mer med ro. Bli flinkere til å drikke vann bl.a. 


Prøver å bli flinkere til å holde meg unna den pepsi maxen jeg også,men er jo så goo :( Nå drikker jeg vann på dagtid,og pepsi max på kvelden :p
 
Jeg synes det er bra at de som drikker "for mye" av koffeinholdige drikker, prøver å trappe ned. Men det er viktig og ikke være hysterisk også. Får sikkert en del refs(i allefall er det mange som kommer til å tenke negativt om meg), men jeg spiser SALAMI på brødskiva nesten hver dag! Jeg har spist fenalår, spekeskinke og sånn kjøpt-på-pølsebil-pølse i jula. Jeg hørte selvfølgelig med jordmoren min først, og hun sa at det var viktig at man ikke blir overhysterisk over hva man kan spise og ikke. Gravide damer har vel spist sånne ting, og drukket koffein i all sin tid.
 


khh89 skrev:
Jeg synes det er bra at de som drikker "for mye" av koffeinholdige drikker, prøver å trappe ned. Men det er viktig og ikke være hysterisk også. Får sikkert en del refs(i allefall er det mange som kommer til å tenke negativt om meg), men jeg spiser SALAMI på brødskiva nesten hver dag! Jeg har spist fenalår, spekeskinke og sånn kjøpt-på-pølsebil-pølse i jula. Jeg hørte selvfølgelig med jordmoren min først, og hun sa at det var viktig at man ikke blir overhysterisk over hva man kan spise og ikke. Gravide damer har vel spist sånne ting, og drukket koffein i all sin tid.

Jeg har sterkt vurdert å spise vossafår....Herregud, jeg har så lyst på det på brødskiva!!! Kanskje jeg skal snakke litt med jordmor jeg og...Men, samtidig så har jeg nå holdt ut snart halve svangerskapet uten, så jeg klarer meg jo men...:) Har i alle fall gitt KLAR beskjed til mannen at det første jeg skal ha etter jeg har født er spekeskinke, og fenalår på rundstykke..Tror vi må pakke det med oss i sykehusbagen, hi hi:)
 
Jeg holder meg unna kaffe, sånn at jeg kan bruke koffeinkvoten min på pepsi max:) Mmm!
 
Back
Topp