Koffein/energidrikk

Bkno9021682

Andre møte med forumet
Noen her som unner seg en energidrikk veldig sjeldent? Har ikke drukket det siden jeg fant ut jag var gravid i uke 8 og er nå i uke 29+2. Kjenner sånn som i dag kunne det vært ekstra hjelpsomt med litt ekstra energi.. og ja jeg vet det ikke er bra med for mye koffein men drikker ikke kaffe og veldig sjeldent brus til vanlig.
 
Jeg unner meg en energidrikk i ny og med med god samvittighet :happy: drikker ikke kaffe eller andre drikker med koffein. :rolleyes:
 
Jeg unner meg det ofte også :) aldri mer enn 1 om dagen da! Og har ikke dårlig samvitighet da jeg ikke drikker kaffe og har lest at koffein innholde i en burn som jeg drikker ikke overstiger den anbefalte dosen for en gravid ! :p så drikk å nyt med god samvitighet !
 
Mener å ha lest at voksne ikke bør få i seg mer enn 400 mg koffein/dag, mens gravide ikke burde få i seg mer enn 200 mg koffein/dag. Redbull 250 ml inneholder 80 mg - tenker derfor at det er innafor :happy:
 
Tar meg energidrikk om jeg har lyst på det. Helt innafor det hvis man ikke drikker kaffe. Innafor uansett da, spørs jo på mengden :)
 
Sniker
Jeg holdt meg unna energidrikke hele sist svangerskap fordi jeg trodde det var alt for mye koffein i det pga advarslene, drakk da heller kaffe men ikke mer enn 2 kopper.
Nå i dette svangerskapet derimot har jeg studert litt mer innholdet i energidrikke og de fleste ligger på 32 mg pr 100 ml, og som sagt over er det under 200 mg man bør ligge. Så drikker nå heller energidrikke enn kaffe da det er mye bedre og takler ikke brus :D så å kose seg med en energidrikke er innafor :D
 
Jeg liker ikke energidrikker, syntes det er altfor søtt.
Men hender jeg tar meg en kaffekopp eller to.
 
Back
Topp