Koble ut airbag på egenhånd??

påanigjen2012

Flørter med forumet
Noen som vet om det funker like bra som å levere bilen inn på verksted å betale flere tusen??
Vi gjorde det i dag. Koblet ut på egenhånd, ved å dra sikringen under dashbordet fra hverandre, slik at airbag lyset lyser.. Vet det egentlig skal stå i vognkortet og sånn.. Noen som vet??

Hvis dere skal bytte ratt så MÅ det stå i vognkorte. Men skal dere fjerne airbagen så må dere koble fra batteriet og vente 5 min før dere gjør noe.

Oi, hadde jeg aldri turt [&:][&:]

ORIGINAL: Labambie

Oi, hadde jeg aldri turt [&:][&:]
skal jo helst ha fagfolk til dette.. men har du noen som har peiling på det så la de gjøre det. Ikke begynne selv om du ikke har peiling nei.

Mulig jeg ta feil nå, men jeg trodde at når verkstedet koblet ut airbagen så fjernet de "utløserpatronen", men det igjen gir jo ingen meining når du på noen biler kan skru den av med en nøkkel [8|] Hadde uansett ikke gjort det....

Har fjernet airbag på høgreside, pga bakovervendt bilsete... er varebil , så er kun 2 seter..

på bilen våres så er det med en nøkkel slik at vi kan slå av og på airbagen på passasjer siden som vi selv vil

ORIGINAL: BOLLEBABE

Mulig jeg ta feil nå, men jeg trodde at når verkstedet koblet ut airbagen så fjernet de "utløserpatronen", men det igjen gir jo ingen meining når du på noen biler kan skru den av med en nøkkel [8|] Hadde uansett ikke gjort det....
da fjerner du ikke selve airbagen men bare utløseren. men vill jo helst anbefale å fjerne hele jeg da. Uansett, så må man koble fra batteriet, for det der er som dynamitt når det "eksploderer" så den må være fri for strøm.

Back
Topp