Kobberspiral

Ønsker<3

Elsker forumet
Noen som har den nye typen, gynefix eller hva den heter?
Jeg satte inn for en mnd siden og har fått min første mens. Det statta den 26 desember og jeg blør bare mer og mer føles det som.. Helt grusomt, kan ikke røyse meg opp eller gå før det bare renner.. Flere som har det sånn?
Trodde ikke den skulle påvikere blødningen??

Kobberspiral påvirker vel blødningen? Gjorde det til meg (men er 5 år siden da)... Jeg blødde ekstreme mengder

Uff...... får helt vondt av å lese det. :( Ville tatt den ut fort som bare det...

Legen min (som også er gynekolog) anbefalte meg hormonspiral siden den gir mindre blødninger og menssmerter siden jeg har ekstreme smerter og blør en del fra før. Hun sa at kobberspiralen kan føre til verre smerter og større blødninger, dessverre.

Med den første kobber spiralen jeg hadde så blødde jeg så ekstremt noen dager at jeg måtte ha på meg bleie *flaut*. Etter ett til to år så roet det seg til en dag med heftig mens og resten normalt. Men hadde lang mens på over 7 dager hele veien når jeg hadde kobber spiral :/

Men det er snakk om den nye typen kobberspiral som ikke skal ha innvirkning på blødningen, det atår iallefall det når du leserr om den. Den heter gynefix!
Men det er sikkert sånn det er da men spiral. Tåler ikke hormoner heller, da småblør jeg hele tiden:/

Hadde vel ikke den nye typen, men første gang jeg hadde mens med kobberspiralen blødde jeg veldig. Ca 10 dager. Men det var første gang etter fødsel også, så det kunne ha noe å si. Mensene i etterkant var helt normale som før fødsel.

Jeg hadde kobberspiral i ett år, da hadde jeg småblødninger nesten hver dag. Fikk også vondere mensensmerter og det kjentes nesten ut som den skrapte meg på innsiden av livmora. Fikk også smerter nedover ventrebeinet helt ned til foten.

Forhåpentligvis stabiliserer det seg etterhvert. Det tar kroppen ca 3 mnd før den vil finne rytmen igjen. Jeg ville ventet før jeg gjorde noe. Hvis blødningene blir virkelig ille nå I starten kan legen skrive ut resept på noe som stopper blødningen :)

Blødde som en gris hele tiden. Forutenom en mnd , så ble jeg kjempedårlig. Da brygget jeg på betennelse i livmoren, og den hadde tydligvis trodd at spiralen var en spire. Var veldig mye gurba som kom når jeg fikk tablettkur for å rense ut... spiralen ble fjernet etter et halvår. Blodfattig og dårlig form... er gravid nå. Etterpå blir det p-stav...

Slutta å blø for 3 dager siden. Men begynnte på igjen nå idag for noe dritt! Trodde ikke det skulle være sånn med den nye typen

Noen som har den nye typen, gynefix eller hva den heter?
Jeg satte inn for en mnd siden og har fått min første mens. Det statta den 26 desember og jeg blør bare mer og mer føles det som.. Helt grusomt, kan ikke røyse meg opp eller gå før det bare renner.. Flere som har det sånn?
Trodde ikke den skulle påvikere blødningen??

Er den satt inn av gynekolog og ved hjelp av ultralyd?

Jeg har den nye typen, er veldig fornøyd! Jeg fikk beskjed om at de første 2-3 mensperiodene kunne være litt sterkere enn vanlig, men at det stabiliserte seg etter det. Og det har stemt for min del :)

Slutta å blø for 3 dager siden. Men begynnte på igjen nå idag for noe dritt! Trodde ikke det skulle være sånn med den nye typen
Jeg snakket litt med gynekologen min om det for en uke siden. Da sa hun at den/de første periodene med mensen kunne være litt kraftigere, men at det ville gå tilbake til det normale etter det. Jeg tåler heller ikke noe med hormoner :( Og ville helst unngå kobberspiral siden jeg har hørt mye negativt om det. Så får se hva jeg ender opp med.

Er veldig spent på min neste mens som kommer om ca en uke. Fikk påvist jernmangel nå etter sist mens så

Back
Topp