Kobberspiral?

Hadde kobberspiral før dette svangerskapet. Jeg var ikke helt fornøyd. Blødde veldig mye når jeg hadde mensen og den tok liksom aldrig slutt.. Blødde mye i 4-5 dager, så var det 3-4 dager med "resteblo" brunaktig blod. Begynte å lukte vondt. (sorry ekkle detaljer)Den settes inn når man har mensen, Husker ikke va jeg betalte for den. Man kan når som helst ta den ut, å det skal ikke være noen problem å bli gravid igjen. Jeg ble gravid mnd etter jeg tok den ut.  :)

Jeg hadde kobberspiral og det var supert!

Det var litt ubehagelig å sette den inn, ikke vondt men det mer ubestemmelige "ubehagelig".
Blødde litt mer første mensen etter innsett men så avtok det til det som er normalt for meg. Hadde helt normale menssmerter og merket ikke noe til at den satt der. Kroppen min var altså helt som normalt. Hadde helt normale sykluser også.

Da jeg tok den ut så hadde jeg faktisk el dagen etter og ble utrolig nok gravid, men mistet... :-(

Hvis du vil ha kobberspiral så er det bare å bestille med legen din og så ordnes det på en helt vanlig legetime. Tror jeg betalte 600 eller noe sånt men er ikke sikker. Den må ikke settes inn under mensen men det kan være enkelte leger liker å gjøre det sånn. Bare ring legen din du :-)

Tweak skrev:
Jeg hadde kobberspiral og det var supert!

Det var litt ubehagelig å sette den inn, ikke vondt men det mer ubestemmelige "ubehagelig".
Blødde litt mer første mensen etter innsett men så avtok det til det som er normalt for meg. Hadde helt normale menssmerter og merket ikke noe til at den satt der. Kroppen min var altså helt som normalt. Hadde helt normale sykluser også.

Da jeg tok den ut så hadde jeg faktisk el dagen etter og ble utrolig nok gravid, men mistet... :-(

Hvis du vil ha kobberspiral så er det bare å bestille med legen din og så ordnes det på en helt vanlig legetime. Tror jeg betalte 600 eller noe sånt men er ikke sikker. Den må ikke settes inn under mensen men det kan være enkelte leger liker å gjøre det sånn. Bare ring legen din du :-)

Tusen takk for svar! Ser nok ut som dette er den beste løsningen for meg :-)

jeg har kobberspiral og er veldig fornøyd, selve spiralen koster vel 300 og no og så må man jo betale legen, fastlegen setter jo inn den :) billigere enn gyno ;)

hadde store blødninger før fødsel, ble mindre etter og tilbake til normalen (før fødsel) med spiralen

eneste er at jeg har gått opp endel med den
trodde ikke man kunne det, men leste her inne at det kan man så det forklarer jo endel for meg...
ellers superfornøyd
tåler ikke hormon spiral, p-sprøyte etc

Jeg har kobberspiral og kunne ikke vært mer fornøyd. Kjente ingenting under innsettelsen og har ikke vært plaget med menssmerter slik jeg var før. 
Hadde litt forvarsel i magen før mensen de første månedene, men nå er de som oftest helt borte. De første 2-3 månedene hadde jeg litt kraftigere blødning enn normalt, men nå har også det stabilisert seg. Har overhode ingen plager med den. Hatt den siden januar 2010. Husker ikke hva jeg betalte.
Satt den ikke inn under mensen, fikk mensen uka etterpå - første mens etter graviditet.

Jeg har kobberspiral....
Og det er den beste prevensjonen jeg har brukt vertfall..
Jeg tåler ikke hormoner i vanlig prevensjon for jeg blir helt koko i hodet av dem..så jeg ville ikke ha noe sånt.
Man får litt sterkere blødninger av den,og noe sterkere smerter men ikke sånn at jeg ikke takler det..går fint =)
Ellers er det ingenting å si..kjenner den ikke,slipper å tenke på noe  i den dur..

Da jeg satte den inn betalte jeg litt i underkant av 1500 kr for alt...inkl. time hos gyn,livmorhalskreft prøve og selve spiralen (aner ikke om den prøven var gratis men om den ikke var det så skriver jeg den vertfall ned her nå)..Tror spiralen kostet rundt 800,- eller noe sånt...det er snart 1 år siden..

Back
Topp