Kobberspiral vekt *erfaringer*

27april11

Glad i forumet
Hei igjen kloke damer

jeg har kobberspiral, trodde den var helt fri for bivirkninger, men leste her inn at man kan gå opp i vekt, det falt veldig på plass hos meg,
har gått opp masse og alt etter spiralens inntog ;)

dere som har hatt kobberspiral og gått opp,
gikk dere det ned igjen etter dere tok den ut,
eller er det vekt som er "kommer for å bli" :/

sliter virkelig med å få den av :(
og er langt over min konforvekt :(

Zol80 skrev:
Det lurer jeg også på.

da dytter jeg litt for oss ;)

Vektøkningen er i stor grad hos hormonspiral, så jeg tror du heller trenger å se mot ditt eget matinntak og bevegelse/trening. UTEN å gi skylden mot noe prevensjonsmiddel.Som oftest påvirker de sultfølelsen og da kan du"enkelt" løse det med å finne mer mettende/proteinrik mat.

Beklager at jeg må være streng, men det er de færreste medisinske stoffene som helt automatisk gjør at kiloene legger seg på kroppen uten videre.

http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/

er veldig påpasselig med hva jeg spiser, defor jeg ble litt "lettet" når jeg leste her inne at mange andre har erfart at de har gått opp endel med kobber spiral

har gått på piller og sprøyte før så vet hva hormoner evt gjør

men jeg spurte om kobberspiralen
hadde jeg overspist hadde jeg jo vist at det var problemet og kunne gjort noe med det
trener gjør jeg regemlessig å ;)

27april11 skrev:
er veldig påpasselig med hva jeg spiser, defor jeg ble litt "lettet" når jeg leste her inne at mange andre har erfart at de har gått opp endel med kobber spiral

har gått på piller og sprøyte før så vet hva hormoner evt gjør

men jeg spurte om kobberspiralen
hadde jeg overspist hadde jeg jo vist at det var problemet og kunne gjort noe med det
trener gjør jeg regemlessig å ;)

Nei daså. Men det er ingen grunn at til at kobberspiralen skal ha den bivirkningen, var det jeg ville frem til. Man kan alltids være uheldig å få den-og-den bivirkningen, men det er særdeles sjeldent at man bare legger på seg uten grunn.

jeg hadde kobberspiral før jeg ble gravid nå, satte den inn i juni'10. Og la på meg etter at jeg satte den, men det var fullt og helt min egen feil!! For mye mat og for lite/ingen bevegelse. Fra januar'11 til jeg ble gravid i oktober så gikk jeg ned 20kg, så jeg vet at man kan hvis man vil. Og det er ikke noe vanskelig med kobberspiral. Det er ingen hormonelle bivirkninger av den, så jeg ville nok ikke lagt skylden på den, dessverre.

jeg vet ikke.
rart det var så mange andre som også har opplevd det med kobberspiral da hvis det ikke er en bivirkning, og regner med at de fleste er såpass oppegående og skjønner at man ikke kan dytte i seg hva man vil og skylde på prevansjonen sin pga man har gått opp ;)

jeg har gått ned over 15 kf før på treing og diett så jeg vet hva jeg snakker om og jeg kjenner min kropp og noe har skjedd og leste en tråd på det her inne for en stund siden så vet flere har opplved det å

var vist noe med noe renselse osv...
derfor jeg spør

27april11 skrev:
jeg vet ikke.
rart det var så mange andre som også har opplevd det med kobberspiral da hvis det ikke er en bivirkning, og regner med at de fleste er såpass oppegående og skjønner at man ikke kan dytte i seg hva man vil og skylde på prevansjonen sin pga man har gått opp ;)

Vet du hva, jeg har vært overvektig av medisinbruk som har garantert vektøkning, men da jeg tok meg i skinnet etter graviditet (!), gikk jeg ned i vekt og gjør det fortsatt. Hos meg får man ingen "medlidenhet" av at vektøkning kan være en bivirkning - for bivirkningen kommer av at man spiser mer! Og kobberspiral er ikke videre kjent for å være en synder på lik linje med hormonspiral - og jeg har hormonspiral, så...

Men du kan alltids vært uheldig å få bivirkning som automatisk legger kiloene på deg, men det er lite trolig! Beklager, se på deg selv og matvaner.

det var da veldig!!

jeg er da ikke ute etter medlidenhet!
jeg stilte et spm mot de som har oppevd det samme

jeg har som sagt gått med masse selv med treing og kosthold før, og jeg vet nøyaktig hva jeg spiser, hadde jeg sitti å dyttet i meg sjokkis og potetgull etc hver dag hadde det jo vært noe annet, men det gjør jeg ikke jeg er veldig bevist

gikk ned all babyvekten min og holdt den, men etter jeg fikk satt inn spiralen gikk jeg kraftig opp, uten endring av kosthold og trening
og når jeg da har lest om at andre også har hatt erfaringer med dette så må jeg jo spørre, for går jeg de ned hvis jeg fjærner den så er det et stort alternativ for meg

medlidenhet er ikke noe jeg ser etter eller trenger!!

Jeg sier ikke at du spør etter medlidenhet, men du ser etter de som opplever det samme som deg - vektoppgang. De fleste  - innkludert meg - er noen late, uoppmerksomme kvinnfolk som trenger et spark i rævva. Kobberspiral er det ikke noe grunnlag at du skal gå opp betydlig i vekt uten grunn.

Men får håpe du innser at enten er du en av få promille som går opp i vekt av kobberspiral - ellers så får typen din dra på seg et kondom.

jeg spurte vel strengt tatt etter vektoppgang med kobberspiral

ikke vektoppgang generelt

27april11 skrev:
jeg spurte vel strengt tatt etter vektoppgang med kobberspiral

ikke vektoppgang generelt

Ugh...

Lykke til med  å få svarene du VIL ha.

dresden skrev:

27april11 skrev:
jeg vet ikke.

Vet du hva, jeg har vært overvektig av medisinbruk som har garantert vektøkning, men da jeg tok meg i skinnet etter graviditet (!), gikk jeg ned i vekt og gjør det fortsatt. Hos meg får man ingen "medlidenhet" av at vektøkning kan være en bivirkning - for bivirkningen kommer av at man spiser mer! Og kobberspiral er ikke videre kjent for å være en synder på lik linje med hormonspiral - og jeg har hormonspiral, så...

Men du kan alltids vært uheldig å få bivirkning som automatisk legger kiloene på deg, men det er lite trolig! Beklager, se på deg selv og matvaner.

Kan ingenting om kobberspiral, men synes noen av kommentarene her ble VEL frekke! 
Synd at det alltid er noen som har behov for å slenge dritt...

Supermamma* skrev:

dresden skrev:

27april11 skrev:
jeg vet ikke.

Kan ingenting om kobberspiral, men synes noen av kommentarene her ble VEL frekke! 

Ingenting er ment frekt. Jeg orker bare ikke å dulle med noen som trolig ikke har grunnlag for å skylde på medisiner. Hadde hun vært på hormonprepareter, så kanskje jeg kunne gitt bittelitt sympati. Men siden jeg selv har skyldt på medisiner i årevis, så vet jeg at dette omtrent alltid er bullshit.

Jeg gir henne "grunnlag" for at en promille kan gi henne rett, men da burde fastlegen hennes være enig.

Uansett... det ER ikke grunnlag for å si at kobberspiral gir såpass vektøkrning. Og isåfall burde hun heller be typen tre på seg et kondom. Det er ikke meningen å være frekk, men jeg orker ikke dulle heller.

Hvis du ikke synes de svarene er litt frekke synes jeg du har noen veldig rare verdier

Ikke alle er som deg og legger skylden på medisiner
Jeg spurte etter andre med lignende erfaringer
Ikke noe annet
Som sagt jeg vet verdien i hard trening og Sundt kosthold

Og du vet jo ikke engang hvor mange kg det er snakk om

Men nå skal jeg sove!
Opp og ut å leke med barna i morgen 

dresden skrev:

Supermamma* skrev:

dresden skrev:

27april11 skrev:
jeg vet ikke.

Ingenting er ment frekt. Jeg orker bare ikke å dulle med noen som trolig ikke har grunnlag for å skylde på medisiner. Hadde hun vært på hormonprepareter, så kanskje jeg kunne gitt bittelitt sympati. Men siden jeg selv har skyldt på medisiner i årevis, så vet jeg at dette omtrent alltid er bullshit.

Jeg gir henne "grunnlag" for at en promille kan gi henne rett, men da burde fastlegen hennes være enig.

Uansett... det ER ikke grunnlag for å si at kobberspiral gir såpass vektøkrning. Og isåfall burde hun heller be typen tre på seg et kondom. Det er ikke meningen å være frekk, men jeg orker ikke dulle heller.

Greit du ikke orker å dulle, men det må da gå an å si ting på en litt hyggeligere måte?
Du går ut i fra at hun ikke trener og at hun stapper i seg mat uten å vite noe som helst om personen. Kunne det ikke vært greit å i det miste spurt om hvilke vaner hun har først?

Jeg har ikke peiling på kopperspiral, så den diskusjonen skal jeg ikke legge meg opp i. 

27april11: har du forhørt deg med lege om det eventuelt kan være en annen årsak til vektøkningen? som stoffskifte? Har igrunn ikke peiling altså, bare skyter ut et forslag: :)

Håper du finner ut av det!

27april11 skrev:
Hvis du ikke synes de svarene er litt frekke synes jeg du har noen veldig rare verdier

Ikke alle er som deg og legger skylden på medisiner
Jeg spurte etter andre med lignende erfaringer
Ikke noe annet
Som sagt jeg vet verdien i hard trening og Sundt kosthold

Og du vet jo ikke engang hvor mange kg det er snakk om

Men nå skal jeg sove!
Opp og ut å leke med barna i morgen 

Hva er da forklaringen på at du går opp i vekt?

har du snakka med legen din? for viss du er så sikker på at matinntak og trening ikkje har forandra seg i det siste, så kan du jo snakke med han. 

Back
Topp