kobberspiral og vekt

malaygos

Andre møte med forumet
hei. håper virkelig noen kan svare på dette

fikk satt inn en kobberspiral for en måned siden og etter det har jeg ikke gått noe ned i vekt. har vært på slankern lenge nå og gått sakte og sikkert ned hele veien, men nå virker det helt umulig. er dette en tilfeldighet eller kan kobberspiralen ha noe med dette å gjøre? 
jeg tåler ikke noen form for hormoner, så dette virka som siste muligheten for meg når det gjelder prevensjon. 

håper virkelig noen her inne kan hjelpe meg med dette

Vil tro det er en tilfeldighet. Kobberspiral er jo som du skriver helt uten hormoner,så det er jo ingen ting som skal gjøre at vekten endrer seg. Jeg hadde kobberspiral i 7 år,og vekten var på samme sted hele tiden. Er det forresten ikke vanlig å ha litt "stagnasjon" når man slanker seg? Altså at man ikke går ned i en periode selv om man gjør alt "riktig"?

Har ikke peiling egentlig,har aldri slanket meg,men har venner som klager i alle fall over at vekten står stille i perioder,før det går riktig veg igjen.. Men tror ikke spiral skal ha noe med saken å gjøre.

(Med mindre du gjør som jeg gjorde da.... Jeg gikk opp 26 kg på 9 mnt. med kobberspiral - men så har jeg et ekte spiralbarn også da....)

Hei, jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg vurderer å sette inn kobberspiral selv. Har du opplevd noe større blødninger eller smerter ved mens? Hørte at dette kan skje, og det hadde jo vært litt dumt da :)

Back
Topp