Guest
Det har seg slik at jeg i dag (8/10) er 7 dager over ikm. Jeg sluttet på pillen i juni og gikk over til kobberspiral fordi jeg ønsket hormonfri prevensjon. Kroppen kom inn i naturlig syklus med en gang og jeg har kunnet stille klokken etter når mensturasjonen skal komme da jeg har ligget på 29 dager syklus helt siden første mens. Denne syklusperioden hadde jeg første mensturasjonsdag 1. september...
Så nå lurer jeg fælt på hva som skjer med kroppen min. Jeg vet det er en sjanse for å bli gravid med kobberspiral, men... jeg testet negativt med A1 gr.test 4 dager etter IKM og DocMorris gr.tests 6 dager etter ikm, som også var negativ (begge med morgenurin). På datoen for forventet ikm hadde jeg egetnlig de tegnene jeg pleier å ha dagen før mensen; mensenmurringer nederst i magen og litt brunlig spotting. Men mensen kom altså ikke.. I dagene etter hadde jeg ganske ømme brystvorter (samboeren fikk nesten ikke lov å røre de), ellers har jeg følt meg ganske oppblåst og hatt mye luft i magen. Men ingen andre symptomer som jeg kommer på.
Jeg føler ikke jeg har vært utsatt for stress den siste tiden heller. Jeg var forkjølet i september, men da var uken etter jeg skulle hatt eggløsning så skjønner heller ikke hvorfor det skulle hatt noe påvirkning på om eggløsningen ble forskjøvet heller.
Jeg håper du kan gjøre meg litt klokere på hva som skjer med kroppen min. Kan det være noen sannsynlighet for at jeg er gravis i det hele tatt?
Hva vil du råde meg til å gjøre?
Hvis det skulle vise seg at jeg er gravid kan du regne meg som verdens lykkeligste, så det hadde jo ikke gjort noe.
Før jeg avsluttet spørsmålet nå løp jeg inn på to og kjente etter om jeg kunne kjenne trådene til spiralen. Jeg er sikker på at jeg fant livmorhals-tappen og jeg kunne ikke kjenne noen tråder! ...legen min sa at hun klippet de ca 3 cm lange og at jeg sannsynlig ville kjenne de. Jeg har ikke merket noe til at den har falt ut..
Men hva om jeg er gravid, kan du i så fall fortelle meg litt om risikoen ved å ha kobberspiral plassert i livmoren? Bør man forsøke å fjerne den og håpe på det beste for den lille spiren, eller lar man den ligge frem til fødsel? Hva er i så fall sjansen for at den kan gjøre skade på fosteret/fostersekken?
Mange spørsmål dette her, men jeg vet du er flink til å svare =)
ha en fin dag!
Med vennlig hilsen
Cathrine